torsdag, september 18, 2008

Jobb och mat!

Så, hemkommen från doktorn med beskedet att jag får jobba imorgon och så blir det, känns bra. Det onda i axeln är nåt muskulärt som kommer från hostan så jag får äta smärtstillande om det behövs och så kan jag räkna med att vara helt återställd i lungorna om 4-6 veckor. Det blir lugna gatan ett bra tag framöver! Mys hemma, bra film, varm choklad och inte en jäkla massa extra jobbpass förrän jag vill och orkar! Kommer bli en mysig höst och när man piggnar till frånn vilken sjukdom det än är så älskar man alltid livet lite extra mycket!

Åh, jag längtar till imorgon! Ska till kyrkans barntimme på förmiddagen och träffa alla kompisar där och sen jobb på eftermiddagen tom lördag lunch. Lugnaste passet i veckan för alla är ute på sina grejer och soc har oftast stängt fredag eftermiddag och såklart på helgen så inga uppdrag därifrån heller...

Mwaniki har gjort good pasta och den är väldigt barnvänlig för det är fetaost i som alla barn ju älskar! :) I övrigt pasta, en god pesto, tomat och finhackad rödlök.

Nu blir det att fortsatt njuta av sofflivet hela kvällen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

4-6 veckor!! Din stackare. hoppas du frisknar till fortare än så!

Marianne sa...

Njäe, jag tycker nog att du ska var ... Okej då, om doktorn säger det så : ) Hoppas nu det går bra på jobbet, ja du är väl där just nu antar jag.