lördag, september 20, 2008

Utmanad igen!

Utmaningen från Hanna går ut på att fylla i 5 egna svar på respektive område och sedan utmana 3 st andra genom att skriva en kommentar i deras blogg!

Mina svar:

5 platser där jag har bott:
1. Älmhult (born and raised)
2. Dalslandsgatan i Malmö
3. Bergsjön i Göteborg (och älskade det, det ni)
4. Aberdeen
5. För framtiden, vet ej ännu, livet får utvisa! :) Tänk vad spännande!

5 jobb som jag har haft:
1. Diversearbetare på Backemarks. Skickade 11 kartonger bokpapper till Timrå och inte 11 rullar vilket var vad de beställde och var de betalade för. Och de erkände aldrig att de fått för mycket heller de bävrarna!
2. Förskolepraktikant på Liljebackens förskola.
3. Aktivitetsledare på daglig verksamhet
4. Vårdare (som det hette då) på satellitboende för människor med sociala handikapp
5. Project Worker för en charity organisation i Aberdeen

5 saker i min handväska:
1. Läppglans
2. Plånbok medd vansinniga mängder cash. Det liksom väller ut ur den.
3. Handkräm
4. Penna
5. Kalender

5 saker i min frys:
1. Ärtor (som jag verkligen älskar, det är som godis!)
2. Korvbröd
3. Vanilj-, choklad-, och jordgubbsglass
4. Köttfärs
5. Räkor

Sista gällde fem saker man har i sin bil men jag har ingen bil så väljer att lista
5 saker jag gillar att göra en ledig dag
1. Gunga i parken med lillo
2. Strosa en runda i stan
3. Köpa god kaffe nånstans
4. Läääsa
5. Skicka vykort

Jag vill utmana:
Lullun
Sussie
Frida (så hon sätter igång med bloggandet igen)
Vill nån annan ha utmaningen så varsågod! Säg till om ni gör den så jag kan läsa era svar! :)

3 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, här har du en till som älskar frusna ärtor!! Vi fick alltid frusna grönsaker i en skål när vi var små i min familj och min syster och jag gillar det fortfarande!!
Kul att lära känna dig lite mer genom listorna!

Lullun sa...

Utmaningen är antagen. Mina svar kommer nog nu i helgen. :-)

Anonym sa...

Hihi kul att du tog dej ann utmaningen. Aberdeen, är det där ni bor ? Min svåger är där och jobbar på en Oljebåt i 4 veckor och sedan hemma 4 och sen jobba 4 ;) Kram Hanna