onsdag, september 03, 2008

Fina karlavagnen!

Lyssnade på ett som vanligt fantastiskt Karlavagnen nyss på webradion. Kan ju återigen passa på att uttrycka all min kärlek till Karlavagnen och svenska webradion! Den kan minska den hemlängtan som ju ibland kommer :) . Programmet handlade om, vad det verkar, fantastiska och inspirerande Indien som jag har flera goda vänner och familjemedlemmar med anknytning till! Inte minst på grund av det har Indien länge varit ett land jag är nyfiken på och skulle vilja resa till. Om ni missade programmet eller vill lyssna igen, gör det här. Hittade också massor av fina bilder som jag vill visa er, alla bilder hittades på: http://growabrain.typepad.com/ Tänk vad mycket fint att se det finns i världen om man har lite av de där pengarna som alltid behövs och ett öppet sinne!


3 kommentarer:

Annika sa...

Hej Emma!!
Jättetack för kommentaren på min blogg idag.
KUL att du hittar mig så jag hittade dig!
OCH JA! Karlavagnen älskar jag också...så bra program! Speciellt när Lisa Syren sitter bakom. Tycker så mkt om henne. sr.se är underbart! Tack och lov att VI har tillgång till den public service tjänsten.
Kram,
Annika utanför Washington DC

Lullun sa...

Åh Indien; ett så härligt land (även om en hel del turister flyr folkmängderna med fasa *hihi*). mina månader där för *ghaa* snart 11 år sedan är fortfarande några av mina starkaste reseminnen. Vill tillbaka, men som du säger, det dinns mycket att se, även andra ställen... ;-)

Och svensk radio, det hade varit trevligt. Vi har dock bara väldigt segt satelitinternet i detta landet så radio funkar inget vidare att lyssna på tyvär. Men det ska väl bli bättre i framtiden och då ska jag också lyssna! :-)

Emmama sa...

Annika: Vad kul att du också gillar Lisa Syren, hon är min absoluta favorit också! Hon har även ett annat program jag kan tipsa om! Det ligger på radio kronoberg och heter Västergatan och hon har det en dag i veckan.. osäker på vilken dag dock men det är ett tips till dig! :)

Lullun: Finns det nånstand du INTE har varit? Så fantastiskt att du sett och upplevt så mycket! Den som sett mest när hon dör vinner nämligen! ;) Trist att du inte kommer åt svensk radio, antar att det är samma med svensk TV på nätet?