tisdag, september 02, 2008

Om det senaste dygnet...

Har återigen spenderat 24 timmar på jobbet och det är inte mer än rätt att ni får se lite bilder från kontoret.. Var så trött när jag kom hem och tänkte ta en eftermiddagsvila med Gustav.. Men så kom jag på att jag måste skicka ut 40 vinnarmail efter traderaauktionsutgången igår så det blev att jag gjorde det. Och nu står köttfärssåsen till kvällens lasagne och puttrar på spisen. Vi människor (sa jag kvinnor, nä?) är så vansinnigt effektiva ibland! Fram för mer vila!
Jag vet inte om ni har koll på brittiska tidningar men det finns verkligen alla varianter.. Dessa två brukar finnas på jobbet av olika anledningar och de är fyllda av de mest vedervärdiga historier om människoöden! Läs bara! Vad sägs om "hjälp, jag har sågat av mig handen" och "du din grishund". Och den arma modellen som tappade käkbenet till följd av tandvärk. Oh my.
Kollegan Gemma fick finaste brevet nånsin av en kille som hon jobbar med! Vi jobbar mycket med behavior charts och klistermärkesuppmuntran när barnen gör bra saker (och det gör dom varje dag bara man tittar noga) och nu var det Gemmas tur att få lite uppskattning tyckte han! :)
Maaassa chokladbollar kvar efter söndagsbaket så några åkte med till jobbet! Goda svenska kakor tyckte alla men vad är det för knastrigt runt om kring dom? Som sagt.. pärlsocker finns inte här..
Fiona fick en gratis All Saints-skiva med sin söndagstidning så vi har alla sjungit skönsång hela dagen..
Mitt hemliga lilla fruktförråd..

5 kommentarer:

Lullun sa...

Oj, det blir verkligen långa "dagar". Men då passar ju en sådan fruktgömma bra! ;-) Lustigt förresten; aju och jag bakade chokladbollar just idag. Det var första gången jag gjorde det på flera år (Aaju har aldrig gjort det) och så kommer jag hit och läser att ni också gjort det i helgen. *hihi*

Marianne sa...

Pärlsocker finns inte här heller. Jag har också importerat, fast främst för kanelbullebak. Hm, det börjar bli dags snart, de har varit slut ett tag nu.

Vilka tidningar! Det måste vara påhittat. Har för mig att det finns några sådana i US också, där folk får barn med ufon och liknande.

Du jobbar alltså mycket med barn? Eller hela familjer, kanske? Du har helt rätt, barn gör bra saker varje dag, ibland får man bara titta efter lite extra när det är barn som har det svårt på olika sätt.

Långa arbetspass!

Petchie75 sa...

Oj! 24-timmars pass på jobbet, då gäller det att man trivs med både arbetsplats och kollegor!!
Det verkar alltid bli väldigt uppskattat när man har med sig hembakt svenskt till kontoret - det är ju inte så vanligt utomlands att man bakar som vi gör i Sverige. På tal om bakning så blev jag lite baksugen nu, ska se vad jag kan hitta på :D

Anonym sa...

Idag har jag bakat kanelbullar, men strödde istället för pärlsocker, mandelspån. Jag har ju haft mjölallergi;)men den allergin verkar ha gått över!!

Emmama sa...

Lullun: Just det, chooooklaaadbollar.. :) Det är så göttis! En klar favvis för mig!

Marianne: Helt vansinniga tidningar ja! Jag jobbar med familjer som pga antisocialt beteende riskerar vräkning och det finns barn i åldern 0-16 som jag träffar dagligen. Många av mina klienter (barn som vuna) har aldrig fått uppskattning i hela sitt liv så jag jobbar väldigt intensivt med att peppa och bygga på det så fungerar inom familjer och sånt finns alltid - om man tar sig tid och har viljan att hitta det!

Åh Pernilla, jag önskar jag kunde vara där och smaka dina bullar! Behöver lite nytt skvaller om gamla gatan också! ;)

Petra H: Baka är det bästa som finns (nästan) och mina kollegor är väldigt glada för mitt bakande! Trivs jättebra på jobbet så det är en glädje att vara där faktiskt!