onsdag, september 03, 2008

Viktig bild..


Fråga mig helst inte var jag hittade denna bilden men jag tyckte den var så bra! Alltid (?) är det inom nåt av det där områden som man känner att livet inte är helt hundra. Kanske kunde det i alla fall vara lite bättre? Har flera vänner som just nu har det kämpigt på olika sätt och många som väntar på att ”det där” ska hända nångång.. ”Det där” där kan vara drömprinsens uppdykande, en graviditet, det fina huset, ett roligt jobb, mer pengar, friskhet från egen eller annans sjukdom eller vad som helst... och denna bilden är till oss alla, tänk om det vore så lätt att få det man vill ha!
Bloggpaus snart igen, ska till Glasgow imorgon och kommer hem sent fredag.. Utbildningsdags igen! Dock ensam denna gången men det blir mysigt att kursa och sen strosa runt i stora fina Glasgow! Mysig stad! Hoppas ni alla har det bra där ni är! KRAM.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar just vad det stod på lappen som är borta...

Lullun sa...

Ja, alltid är det något man önskar. Men det ska man väl också (om än helst inte för desperat, för så är det ju jobbigt). Man ska ju ha något som driver en.

Hoppas du får trevliga dagar i Glasgow. Låter härligt! :-)

Kerstin sa...

Hej Emma och tack för din kommentar på min blogg. Det är så kul när det dyker upp nya ansikten där. Välkommen tillbaka och ha en jättebra dag.

Anonym sa...

Hmmm inser just när jag läser detta att jag har en nytt jobb som jag älskar, precis köpt vårt drömhus, har världens finaste son och man. Viktigt att minnasminnasminnas stunder när allt är just sådär helt perfekt. Som bekant är ju livet dynamískt.

Kram
Hd

Marianne sa...

Hoppas kursen i Glasgow är bra och att du får fina dagar!

Och så sant som Hd skriver, man måste också minnas att man har det väldigt bra ibland!

Petchie75 sa...

Jättebra bild!! Visst ska man ibland stanna upp och bara njuta av det man har istället för att febrilt leta efter det som saknas i livspusslet.
Jättelänge sedan jag var i Glasgow men kommer ihåg den som en trevlig stad. Ha det så mysigt!

Anonym sa...

Jag undrar också vad det stod på lappen som är borta.... Jag tippar på "Friends".

Emmama sa...

Pernilla och Alvar: Jag tror också på friends faktiskt!

Lullun: Så sant! En positiv drivkraft är jätteviktigt!!

Kerstin: Tack och detsamma, vi ses igen i bloggvärlden! :)

Hd: Underbart! Njut!! Drömhus föresten, vad vad? Ska ni inte bygga? KRAM!

Tack Marianne, det var fantastiskt i Glasgow, tycker verkligen om den staden!

Petra: Jag får alltid en sån bra känsla för Glasgow när jag är där! :)