fredag, september 12, 2008

Hej från sjuklingen!

Sjuklingen kan rapportera att hon gått från liggande till sittande läge. Hon kan också rapportera att skotsk "daytimeTV" bjuder på godbitar som Gilmore Girls, loppis- och auktionsprogram, Ghost Wisperer och Ricki Lake... Jag hade önskat att jag hade kunnat ligga och läsa men jag får ont i huvudet av att läsa och blir lite som yr av alla bokstäver så lite TV då och då är ett ganska bra sällskap.

Gustav är jätteduktig och låter mig vila i fred när jag behöver det. På kvällarna blir han lite mammasjuk så han vill vara nära, nära och jag har låtit honom somna hos mig i soffan de här kvällarna. Jag är ju ovanligt frånvarande för honom nu och då tycker jag det är viktigt att han får den närheten på kvällen.
Nu är han och Mwaniki i parken men kommer snart hem för lite lunch innan Gustav ska vara på dagis på eftermiddagen. Mwaniki sköter för övrigt det här hushållet med den äran. Han går med tillgjort haltande steg när jag ber om allt jag ber om men är en verklig klippa! :)
Nu börjar loppisprogrammen så lite varm och choklad och nerbäddning blir bra.
TACK igen för fina hälsningar på förra inlägget! Och för sms, samtal och mail! Det betyder mycket när man ligger isolerad här hemma! KRAM! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det e du värd att bli ompysslad...en eloge t Mwaniki!!
Kram A-L

Annika sa...

Jag tycker det låter bra...DU tar det lugnt, och DU blir ompysslad. SÅ ska det vara när man är sjuk. Ta det nu lugnt lääänge till, en lunginflammation är ingen lek...

Petchie75 sa...

Skönt att höra att du blir ompysslad av båda killarna! Jag brukade kolla på BBC när jag var sjuk i Bryssel, många auktionsprogram etc blev det ;-) för läsa kan man ju oftast inte göra när man är sjuk. Min far brukar dock hävda att man inte heller kan titta på tv för i så fall är man inte tillräckligt sjuk! Pyttsan säger jag, det blir så tråkigt i längden att bara sova.
Krya på dig!!
Kram

Emmama sa...

A-L: Ja verkligen, ska hälsa honom det! :)

Annika: Exakt så här! Behöver en luuugn helg här hemma nu så får vi se sen.

Petra H: Gillade du dom? Jag är lite loppistokig och gillar det! :) Din pappa ska ha smäll på fingrarna för nu pratar han strunt! ;)

Marianne sa...

Duktiga killar båda två! Stor guldstjärna får de! Och skönt att höra att du börjar bli lite bättre i alla fall. Mysigt att Gustav vill somna hos dig på kvällen, jag förstår att han behöver den närheten.

Fortsätt med soffa, tv, varm choklad och fin uppassning! Och krya på dig!

Kram!

Lullun sa...

Stackare som blivit så sjuk! Men vad skönt att du blir ompysslad. Hoppas du kryar på dig snabbt, snabbt! :-)