torsdag, september 18, 2008

Utmaning!

Jag såg en utmaning hos Annika som jag ville göra! :)

1.Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”grannen en bit neråt vägen, som alla visste var något slags expert på" (Camilla Läckberg - Tyskungen)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Soffkuddar och en tröja som Gustav lagt där..

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Tittar på Come dine with me nu..

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
17.35 men var fem minuter mer..

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Bara TV´n..

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var hos doktorn för en veckan sen (!!)...

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Läste Annikas fina blogg!

8. Vad har du på dig?
Gråa mjukisbyxor och en vit topp och en grå munkjacka.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Kan inte minnas nåt jag drömde, tyvärr.

10. När skrattade du senast?
Alltid åt Gustav och nu senast när han sa "I dont think so" på sitt tuffa sätt.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Faktiskt ingenting men en hög öppen spis på ena sidan.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
En 29-åring med lunginflammation. Ingen vacker syn.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Gillar!

14. Vilken var den senaste film du såg?
En dokumentär som jag bloggade om igår, mycket bra, rekommenderas!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Sommarställe i Småland! :)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag hoppas en dag kunna starta ett eget gruppboende för människor med sociala handikapp - ett ställe med utbildad, kunnig och intresserad personal!

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Fred och trygghet till alla människor!

18. Tycker du om att dansa?
Dansa är ungefär det jag är sämst på i världen..

19. George Bush?
Nejnej.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Gustav och Vera

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Absolut! :)

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Bra jobbat!

Vill utmana alla som vill göra den! Har namnget folk förrut men det går sådär.. ;) Så besvara frågorna alla som vill och säg gärna till om ni gör det! :)

2 kommentarer:

Annika sa...

Jättekul att läsa!!
Jag tycker, som alltid, att man lär känna bloggerskan så mkt mer genom dessa listor. Det är verkligen kul.. Jag gillar det du skrivit på 16,17.
Kram!

Marianne sa...

Aha! Jag visste redan nr 16 för jag hade läst ditt svar i kommentarerna : D

Jo, jag ska göra den här, det har bara varit så mycket annat de senaste dagarna.