lördag, februari 21, 2009

Aberdeen winter gardens



På väg emot parken!

Igår blev det föresten ett besök till en av mina favoritplatser i Aberdeen, vinterträdgårdarna i Duthie Park. Det är ett antal inomhusträdgårdar som jag tycker är helt fantastiska! Alla måste se detta och igår var det dags att visa upp så fint det är för Jenny och Emilia och de verkade gilla det!
Här är lite bilder som visar hur fint det är där!




Här finns ett kapell där du kan ha ditt bröllop!


Finns määängder av vackra blommor!


På tur i djungeln! Detta är den tropiska trädgården och det är riktigt varmt och fuktigt i denna delen av trädgården.

"Något" som ser ut som en gigantisk ananas! Gustav poserade lydigt. Han är SJÄLVKLART alltid så lydig, allt jag ber om möts av ett "okej, mummy, I love you mummy"...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är underbart vackert där, ett måste när man besöker Aberdeen.

It´s all about me sa...

vilket gullebarn!

Och oj vad det påminner om bergianska, väldigt mysigt!

segsliten sa...

Här har jag nog inte varit tidigare. Vilka härliga växthusbilder! Det ser ut som om lillkillen hade det riktigt kul!
Kram ☺

Emmama sa...

Mamma: Haller med, kram!

Its all about me: Dar har jag aldrig varit men haller med - mysigt! Kram!

Segsliten: Valkommen hit, kul att du gillade bilderna! :) Kram!

CharmKatti sa...

ja du har iaf lyckats sälja in det här till mig! Men vi har lite liknande hemmavid, som fjärilshuset i Hagaparken, eller Bergianska trädgårdarna, men där är man alldeles för sällan också.

Alltid kul att läsa om svenskar utomlands, kommer gärna tillbaka!

Emmama sa...

Charmkatti: Vad bra, far inte missas om du nangang kommer till Aberdeen.. :) Valkommen tillbaka, nar vill! :)

anna of sweden sa...

Vilke härliga bilder!
Ett sådant "litet växthus" skulle man ha på tomten! :)