fredag, februari 06, 2009

Fredagstema, show and tell: Väskor!

Fredagstemadags igen, känns nästan som om det alltid är fredag! :) Väskor - okej - kul! Jag använder dagligen väskor och har ett ganska stort gäng och ska här skriva om några av dom. När jag just nu tänker på väskor tänker jag på den där övernattningsväskan (lånar just nu Gustavs blåröda från PoP, mitten) som jag packar en gång i veckan inför jourpasset på jobbet. I den finns skön pyjamas, bra bok (nu "Natten innan de hängde Ruth Ellis" av Margareta Strömstedt) och tidning, nåt gott till när man är ensam på kvällen och blir fikasugen (såklart) och min fina sminkväska med babuskas (överst till höger).

Mina favvoriter annars är de två bruna nederst, från Next respektive Primark, vilken det blir beror på hur mycket jag behöver ha med mig till kontoret, stan eller vart jag nu ska.

Den femte bilden föreställer Gustavs jättesöta Miffyväska som nog är med ööööverallt vi ska.


Väskors funktion är det viktiga! Jag använder såklart väskor jag gillar men jag tycker hysterin kring väskor, märken och priserna på många väskor är både skrämmande och sorglig. Det borde vara common sence att jag inte lägger pengar motsvarande en hyra eller motsvarande en extra återbetalning på ett lån på en väska man förmodligen inte tycker är speciellt kul om ett år. Den diskussionen får vi kanske återkomma till.. ;)

Kul med ny månad, Fritturhjärtat väljer tema denna månaden!


Fler fredagstemabloggare hittar du här:

Nilla, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra , Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, jennie och musikanta,

10 kommentarer:

Christel sa...

Det finns verkligen väskor som är söta, som är praktiska, som är dyra, som är personliga, snygga eller kanske inte, det ser jag vid en koll runt på listan. Kul tema!
Ha en riktigt bra helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Ah snygga väskor. Håller med dig, älskar väskor men till rimlighetens gräns. Inga dyra men gärna snygga och praktiska:-)

Annika sa...

Jättefina väskor. Jag ska genast länka upp dig på fredagstemat igen. KUL att du är med!!!
Trevlig helg!! KRAM!!

Saltistjejen sa...

Haha, jag skulle gärna ha en lika fin och gullig Miffyväska som Gustaf!! :-)
Kram!

Anonym sa...

Tack vare era fredagsteman har jag nu hittat Strandmammans blogg och hon bor ju bara nån km från mej, känner henne dock inte personligen men jag tycker ändå det var lite coolt! Världen är liten.. :)

Anonym sa...

Fin miffyväska, kevin har en likadan.kram

Anonym sa...

Miffy är så söt! och din necessär var verkligen skitsnygg.

Petchie75 sa...

Miffy är ursöt, jag har själv en miniväska som jag köpte i Amsterdam - har fortfarande inte riktigt kommit fram till vad den kan användas till men kanske ett eventuellt framtida barn kan uppskatta storleken istället...
Nej, jag skulle inte heller kunna lägga tusentals kronor på en väska, som man ändå tröttnar på efter ett tag. Och det är nog inte så kul att ha en stöldbegärlig väska, det räcker att man är nervös över att få innnehållet i väskan stulet! (en kompis hade en äkta Gucciväska som hon fått av sin svärmor, den blev stulen i Bryssel - snacka om att vi kände oss som försäkringsbedragare när vi stöldanmälde hos polisen!!)
Vad kul att du också gillar Ruth Ellis-boken - min syster tyckte att den var urkass men hon var kanske för ung för den!?? Jag gillade den iaf!
Kram!

Emmama sa...

Christel: Javisst var det ett kul tema! :) Hoppas du hade en skön helg!

Fritturhjärtat: My thoughts exactly! :)

Annika: Bra, tack! :) Kram!

Saltis: Finns på bokmässan i Götet varje år, supersöt! Kram!

Kaffeberoende: Ja just det, vad kul! Ni bor ju i samma stad! Kram!

Satja: Från bokmässan va? :) Kram!

Leopardia: Ja, det var kärlek vid första ögonkastet verkligen! :)

Petra H: Ett framtida barn kommer älska den! :) Eller kan du ha en pocketbok i den när du ska till stan! :) Ojojoj, fick hon ut pengar för den? Förstår om ni kände er luriga men det är ju bara för att många faktiskt är oärliga med sånt där..
Och jag älskar boken och har nåt kapitel kvar nu. Kram!

Petchie75 sa...

Hon fick både ut försäkringspengar och en NY Gucciväska av svärmor (tyvärr fd-svärmor nu så det blir nog inte fler dyra väskor)!!