tisdag, februari 24, 2009

Dagistårtor!

Det blev föresten två köpetårtor som följde med till Gustavs dagis idag! En chokladtårta och en vaniljtårta dekorerad med "engelsk konfekt", fina fina. Hemma finns ju bara färska tårtor men här är "cakes" = tårta oftast "bara" sockerkaka med syltfyllning och så ett lager av icing uppepå. Jag är verkligen inte förtjust i dessa tårtor (förutom att de är väldigt fina!) men jag tar såklart den där seden dit jag kommit och lät Gustav bjuda sina 25 dagiskompisar på detta idag! Och det hade varit kul och alla hade sjungit för Gustav fick jag veta.

Och när jag frågade hur det hade varit svarade Gustav att det var "Nice. Nice and warm".

Okej. Säger du det så.

3 kommentarer:

✿Ewa sa...

Åh vilken go kommentar -Nice Nice and Warm. Jaa, man kan bli rätt varm av att kalasa :).

Marianne sa...

Go är han! Visst är varm en fin känsla!

Emmama sa...

Ewa: Javisst var det gulligt! :) Kram!

Marianne: Hihi, javisst! :) Kram!