måndag, februari 09, 2009

Kall kväll!

Gustav, the man.


Det är en bitande kall dag ute idag! Säger de som varit ute.. Jag har legat inne och tittat på det ena TV-programmet värre än det andra..
Fick sen hem en glad kille från dagis och vi har pusslat och läst böcker och gjorde varm choklad och lite fruktsallad innan läggdags, mysigt!

Gällande varm choklad kommer här en uppmaning till Oboy om att slänga sig i väggen. Här är det Cadburys choklad som gäller och den är så god och krämig, känns superlyxig! Nån som testat?



Vi har tänt massor av ljus och tänk vår fejkeld som värmer fantastiskt skönt!
Imorgon är det dags att ge sig ut i verkligheten igen, känner mig pigg och kry att jobba. Blir inte jättekul att dyka upp och se ut som jag gör (menar just nu utslagen, det övriga får folk står ut med) så det blir väl krismöte där jag får intyga att pityriasis rosea inte smittar...

12 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Er fejkbrasa ser underbart mysig ut!!

StrandMamman sa...

Nu har jag satt till dig på min fredagsbloggarlista!

Din Gustav är så söt, påminner mig lite om de pojkar jag får träffa igen i London om 1½ vecka! Hoppas snön hinner försvinna och våren visa lite vårtecken... :)

StrandMamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hoppas att det går bra att jobba ändå, trots utslagen. Förstår att det inte är så roligt... :P

KARLAVAGNEN sa...

Åh, Cadbury's...
Hoppas att det gick bra att jobba idag!!!!

Anonym sa...

Varför gå till jobbet när man uppenbarligen har en infektion i kroppen.
Ansvarslöst..to say the least!!!!

Anna

Angelica sa...

Tack för din gulliga kommentar ;D
Nu hittade jag ju hit!

Älskar skottar, har aldrig varit i Skottland men jobbat med en del - helt fantastiskt galna och positiva skottar!!! Underbart folkslag!

Många varma kramar

AngelicaE
Mallorca

Vicky sa...

Hej, kul att du hittade till mig :)
Jag skulle nog inte överleva en grå februari utan semlor (solen häromdagen verkar ha varit ett undantag...) och åker man inte "hem" är det bara att ställa sig och baka!

Eftersom jag är uppväxt i Ljungby kunde jag inte låta bli att svara Älmhult på din enkät, även om berdeen låter mer exptiskt! Kommer du därifrån, eller bott där av annan anledning?

Hoppas du är bättre idag!

Vicky sa...

... eller tänkte rösta - det gick ju inte längre ;)

Towe sa...

den där chokladen är amazing, drack litervis när jag bodde i London. Nu bor jag ju i Bangkok så blir mest ischoklad istället för varm choklad :)

Annika sa...

Vilken mysig dag. har inte testat Cadbury. Undrar om den finns här? Den vanliga chokladen finns ju här, då¨borde den varma chokladen finnas också...Ska kolla.
varmt här...vi snackar temp på 15 grader, imorrn ska det bli 20
Gillar jag det?
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!
Kram!!

Emmama sa...

Saltistjejen: Den ar underbar!! Kram!

Strandmamman:London, vad kul! :) Hoppas ocksa pa lite mindre sno just for att London helt stannar upp av lite sno.. :) Kram!

Sussie: Nej, det ar inte kul.. Ser lite skrackinjagande ut, dessvarre. Men det gor inte ont eller kliar sa det far funka.. Kram!

Karlavagnen: Ja det ar sa gott! Allt bra pa jobbet, skont att kunna vara tillbaka! Kram!

Anna: Tack for din omsorg om min halsa.. ;) Jag har ingen infektion i kroppen sa jag ar nu tillbaka pa jobbet och det gar jattebra! :) Jag jobbar med barn och ar alltid hemma tills jag blivit frisk. Hoppas du far en toppenglad och skon vecka! Kram!

Angelica: Jag trivs jattebra har i skottarnas rike, ett spannande litet aventyr! Hoppas allt ar bra! :) Kram!

Utlandsmamman: Kommer fran almhult och bodde dar tills jag var 20 ca och nu ar jag dar ”hemma” sa ofta jag kan! :) Hittar ingen mandelsmassa har i skottland, maste leta mer eller be mamma skicka hit. Foredrar dock kopta semlor av nan anledning.. :) Kul att du tittade in! Kram!

Towis: Ja den ar sa jakla god!! Sa du ar tillbaka i utlandet, maste in och kolla din blogg! Kram!

Annika: Hoppas du hittar det i affaren, det ar sa himla gott! Har ar det kallt, jag kan tom ge bort nagra minusgrader till dig om du vill ha? :) Kram!