måndag, februari 02, 2009

Let it snow!

Härlig måndag här och det ryktas att den ”ryska snön” som nu kommit till London kommer hit till Skottland under eftermiddagen/kvällen. JIPPI, säger jag men nästan bara jag. Alla andra har ju bilar som de inte kommer kunna köra imorgon. Oooh alla dessa stackars människor som kanske kommer tvingas ta bussarna som förmodligen inte heller kommer gå eller promenera vilket de väl inte ska behöva göra i ett modernt land.. :) Alla skolor kommer dessutom stänga eftersom värmesystemen som är från 1200-talet kommer pajja och när inomhustemperaturen är under 15 så får det inte vistas barn i lokalerna.
Mina kollegor i London kan sluta klockan 1 idag eftersom det blir trubbel för dom att komma hem senare idag.. :)

Obegripligt att ett land som är vant vid kyla helt faller samman av lite snö. Bara ”hot” om snö och folk hoppar av rädsla.

Inte jag, just give it to me! Lite vinter till innan våren kommer, tack!

3 kommentarer:

Annika sa...

Det låter som Washington DC...
Här är det ju samma panik vid snöfall.
Imorrn lär vi ska få snö också. INTE mig emot...bring it!!!
:-)
Kram!!

Anonym sa...

Hehe... vi har 30 cm snö och -15 grader idag... :) Skulle ut på promenad men vi tar det på eftermiddagen ist.

Anonym sa...

det är komiskt med snön. detär lite liakdant i sklånme. ett år åkte plogbilarna i diket eftersom det kom fem cm snö .)