tisdag, februari 24, 2009

Bananodlarn analyserar västvärlden

Det var en trött Gussi som kom hem från dagis idag. Anledning: på storebarnsavdelningen dit Gustav nu flyttats sover man inte middag och eftersom Gustav gillar sin lilla tupplur efter lunch blir han lite trött de dagarna han är på dagis och inte sover.

Detta förklarade jag för Mwaniki då han konstaterade att Gustav verkade trött.

"VA? Låter de inte barnen sova? De är ju så små, jag sov middag varje dag tills jag var fem. (När han tog paus från odlandet och vallandet av kor där det fanns lejon och elefanter, författarens tillägg). Inte undra på att folk i väst knarkar!"

Avdelning att ta things att bit too far?

8 kommentarer:

✿Ewa sa...

Hahaha! Jaa, vem vet det kanske är därför! Det har jag aldrig tänkt på :).
Å jag kan tänka som så att
-behöver man sova så ska man få sova punkt!

Ha en bra dag!
Ewa

Anonym sa...

Vad konstigt att de inte sover... vilar de inte heller?
På Olivers dagis ska de iallafall ligga o vila en halvtimme. Jag tror det är bra att varva ner lite en stun under dagen.

Marianne sa...

Jag tror som Sussie att det är bra för dem att varva ner en stund, även o de inte sover. Men vad vet jag?

Haha, men då är ju knarkproblemet lätt åtgärdat! Mer sömn till folket!

Kram!

anna of sweden sa...

Haha! Ja, så är det så klart.

Anonym sa...

Får dem inte sova även fast dem går på storbarnsavdelning? Vad konstigt.

Anonym sa...

Hahaha, ja, den parallellen kan man ju oxå dra:D

Emmama sa...

Ewa: Håller med.. men ofta klarar han sig utan sömn men det innebär en liten gnällperiod på seneftermiddagen och den är rätt trist.. Kram!

Sussie: Jag tror inte att de vilar heller men jag kan vara ute och cykla nu.. Ska kolla hur de brukar göra. Kram!

Marianne: Han har smarta lösningar på det mesta, ser du.. ;) Kram!

Anna of Sweden: Javisst! Kram!

Foxy: Nej, inte konstigt alls för här börjar man skolan när man är 4 och ett halvt och så ska man vara avvänjd från sömn! :) Kram!

Lala: Ja, tydligen.. :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

De borde ju få sova tills de inte behöver det längre. Alltså, det borde vara individuellt.