söndag, februari 01, 2009

Min trötta älskade gullegris. Och gnällgnu!

Skajpade med mamma igår kväll och Gustav gnällde som en gnu storlek större i bakgrunden.




- "Åååh, han är trött", skrev min kära mor så förstående.

Mitt svar? Jo.
- JAG ÄR TRÖTT. JAG ÄR TRÖTTAST.


JAG ÄR TRÖTT. BETYDLIGT TRÖTTARE ÄN HAN. Han har varit barn en vecka, han har duttats med och gullats med. Han har fått välja älsklingsmat och fått varma bad uppspolade. Han har blivit insmord och påklädd och bara behövt leka och rita och blivit läst för. Blivit körd i vagn och fått åka scooter.




Åååååååh så tröttsamt. Ja, stackarn vad trött han måste vara nu. Puh puh puh.

8 kommentarer:

Wee Mary sa...

Haha haha underbart! Visst är det så och ÄNDÅ har de små liven mage till och gnälla och gny.
Ha en skön söndag! Solen skiiiner idag, wonderful.

/Krami

Anonym sa...

Skrattar, precis...vi mammor då ??? Kram Hanna

Anonym sa...

Skrattar, precis...vi mammor då ??? Kram Hanna

Marianne sa...

Hahaha, och vad han än gör är han alltid GULLIG!

Anonym sa...

Som småbarnsförälder är man ju slav. Ibland står man t.om. två pers, mor OCH far, och försöker behaga den lille pesten. HELT GALET. Ändå älskar man det lilla livet...

Anonym sa...

Ni är ena riktiga sötnosar båda två :).
Som mormor så är det väldigt lätt att förstå sig på det söta goa lilla barnbarnet :).
I samma mormorperson bor en mamma som kanske tänker
-Här får du tillbaks för att du var så här när jag var så j-a tröttochvillesäljadigpåtorgetför25öre ;).

Jag skojar bara, kunde inte låta bli, eftersom jag, precis som din mamma har de olika rollerna mamma/mormor. Du skulle kanske behöva en massage eller något annat som är skönt för trötta småbarnsmammor?

*Kramar*
Ewa

Anonym sa...

usch. jag håller med dig, och ibland får man tänka så, helt klart! du är duktig emma, glöm bara inte att andas! :)

Emmama sa...

Harmony at heart: Ja, dessa små gullegryn! :) Bäst av allt i världen ändå! Hoppas solen stannade hela dagen! Kram!

Hanna: Exakt! Vem duttar med oss? :) Kram!

Marianne: Helt sant! :) Kram!

Pernilla: Precis! Hälsa din lille pest! :) Kram!

Ewa: Haha, tror min mamma tänker precis så! :) Underbart!! Kram!

Gabba: Hur ska jag hinna andas? ;) Kram!