onsdag, februari 25, 2009

Också jag fick!



Det var inte bara Gussi som fick paket igår föresten! Jag fick dessa underbara vantarna från min mormor. Och JA, hon har stickat dom - hon är vansinnigt begåvad!


Boken "Bilden av pappa" kom från fina Satja och den ska bli riktigt intressant att läsa, en sann historia om fyra isländska systrar som misshandlas och våldtas av sin egen pappa och andra pedofiler. Kan redan tipsa om den till alla som tycker om att läsa sanna historier.
Nu nåt annat - Desperate Housewifes!

8 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilka underbart fina vantar!!!!!
Men den där boken låter rätt jobbig....
Men kasnke är den bra.
Ibland knan jag gilla att läsa om svåra livsöden, men ibland kn jag tycka att det känns superjobbigt och deprimerande.
Du får berätta senare vad du tycker om boken.
kram!

It´s all about me sa...

Åh, vilka underbara vantar! Hon är jätte duktig!!

Längtar till nästa desperate housewives....

Annika sa...

Jättefina vantar. Min mormor är också en otrolig stickmästarinna, och jag har fått noll. kan inte sticka ett endaste dugg.
Gillar verkligen vantarna du fått!!
Undrar om ngn av dina arb-kamrater kommer att säga ngt om dom?
Kram!

anna of sweden sa...

Vilken lycka att få sådana fina vantar av son mormor.

Vad bra att du berättade om boken. Jag har hört talas om den för längesedan och tänkte att jag ville läsa den. Sedan glömde jag bort det. Tack för att du påminde! :)

Anonym sa...

Jag känner igen boken! Undrar om jag kanske sett en dokumentär om det där på tvn för länge sen?

Emmama sa...

Saltistjejen: Javisst är dom! Håller med om att det inte är samma njutning att läsa en sån bok som andra MEN jag tycker såna här böcker är så viktiga och jag läser dom gärna! Och om man blundar för hur världen ser ut (därmed INTE sagt att du gör det såklart!!) så vet man inte hur den ser ut och då kan man inte göra nåt åt hemskheter heller.. Så tänker jag! :) Kram!

Its all about me: Jag älskar dom!Och nya säsongen verkar ha mycket spännande på G, avsnittet igår var BRA! Kram!

Annika: Mina kollegor älskar min mormors verk så de kommer bli impade! :) Och säga att sååå kallt är det väl inte att du behöver dom, fast det är iiiiskallt! :) Önskar jag också kunde göra sånt... Kram!

Anna of Sweden: JAA, vilken fin överraskning jag fick! Hoppas du får tag på boken! Kram!

Lala: Kan mycket väl ha varit för den har varit mycket omtalad vet jag. Kram!

Anonym sa...

åh vilka fina vantar!Det är så himla kul med handarbete. Min mamma berättade att hon stickat två benvita flättröjor till pojkarna, det ska bli så kul att se dem på.Man ska verkligen uppskatta människor som sitter inne med en sådan talang, det är så kul att få något som är personligt och det är ju även kul när det inte är så många som har samma sak+att dem som lägger ner tiden känner sig uppskattade. På tal om boken. Jag skulle aldrig köpa en sådan bok till vem som helst, men jag vet att du kan ta det som det är, den grymma och sanna verkligheten!ville ju även göra Mama Gustav lite glad då jag vet at vi mammor inte så ofta får presenter eller som min kära man skulle ha sagt-presenter är bara till barn och han kan inte förstå hur man kan göra så stor sak av att vuxna fyller år osv men JAG är av en helt annan åsikt!Det behöver ju inte gå till överdrivt men visst är det kul när någon tänker på en och det behöver VERKLIGEN inte vara något stort.kram och ha en bra dag imorgon!

Anna, Fair and True sa...

Åh vilka fina! Önskar jag kunde sticka själv!