fredag, februari 13, 2009

Fredagstema, show and tell: Närmast hjärtat!

Fint ämne från Fritt ur hjärtat och det var lätt att välja vad jag skulle skriva om - Gustav! Han är min allra största kärlek, min fina kille! Som är precis allt jag kan önska mig! Ett virrvarr av känslor och humör, alltid på språng och snackig som ingen annan.

Och det här med närmast hjärtat.. Ja, med ena handen nästan alltid i min BH är han faktiskt just det - närmast hjärtat! Bildbeviset taget för ca 5 minuter sedan är ju en klassiker, kolla killens glada fejja! :)

Andra fredagsbloggare hittar du här:
Nilla, Fritt ur hjärtat, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, ,emma, jennie, Nykomlingar förra veckan:-) musikanta, sara, underytanjag, marskatten, lena w,

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilken underbar bild på Gustaf! Som sagt hans ansikte är ju så talande!! :-)
Och du dina utslag påminner mig väldigt mycket om när jag för drygt 10 år sedan fick ngt liknande. Det började som två små kliande utlag på min mage nära naveln och sedan spred det sig som en löpeld över kroppen tills jag var nästan totalt täckt Inte ansiktet dock. Läkaren sa att det var en virussjuukdom minne ej namnet men det hette ngt md "psoriasis" på slutet men var ej "riktig" psoriasis. Det kunde uppkomma om man hade lite nedsatt immunförsvar men var inte så vanligt. JAg gick just då igenom en mycket jobbig period med en stor psykisk stress då min dåvarande pojkvän just blivit diagnostiserad med cancer och detta KAN ha varit en av faktorerna till varför viruset fick fäste. Det var dock ovanligt att det spred sig till ben och armar sa de, men på mig gjorde det det. Hela vägen till händer o fötter även om det inte alls var lika mycket som på resten av kroppen. Halsen också men inte ansikte eller nacke. Det kliade som FAAAAN minns jag. Köpte hydrokortisonsalva för att lindra och smorde in mig varje dag så det kändes som om jag missbrukade salvan. köpte ny hela tiden.... ;-)
Men det hjälpte bara lite. Sedan började utlsagen "torka ut" och då började jag verkligen se för jävlig ut!!!! Som en ödla! Jag fjällade som bara den! Över hela kroppen!!!!!! Det tog veckor innan det värsta var över. Men jag var glad när det slutade klia iallafall. Sedan dröjde det ytterligare veckor innan allt var borta helt.
Så jag förstår dig! INTE kul med sådana utslag.
Hoppas iallafall att du snart blir bättre!
Varma kramar!!!

Fritt ur hjärtat sa...

Härligt! Med två ega söner minns jag precis hur det är att alltid ha en hand i BHn:-)

Fritt ur hjärtat sa...

oj glömde be dig, länka till mig så hittar fler till källan:-)

Christel sa...

Härliga bilder på er, era hjärtan ser nästan ut att sitta ihop. Tråkigt med utslagen...hoppas de försvinner snart! Trevlig helg och alla hjärtans dag!

Anonym sa...

Har de bleknat något eller är det bilden som får det att se så ut?
Du får väl se det som att det är tur att de inte kommit i ansiktet... :P

Är det nåt som kan komma tillbaka igen eller är det "en engångs företeelse?"

Rolig bild med handen i bh´n. ;)
William började naffsa efter mitt bröst med munnen igår, hehe.. utanpå min tjocka tröja. :) Det var första gågen han verkade sakna att snutta sen jag slutade amma honom.

Du... du som är socionom, kan du titta in i min blogg och ge ett vettigt råd hur jag ska få Oliver att sluta slåss på dagis?

Annika sa...

Härlig bild på dig och ditt närmast hjärtat!
Jag tycker också att det ser ut som om utslagen bleknat ngt. HOPPAS att det är så.
Ha en fin helg!! KRAM!!