torsdag, februari 12, 2009

Utmaning och bildbevis...

Har blivit utmanad av Egon, det tas såklart på allvar! Jag utmanar alla som vill - säg till om ni antar så jag kan komma och läsa!

10 Första
Första bästa kompis: Kusin Frida såklart! Från att hon kom till oss! :)
Första bil: Aldrig haft och behöver ingen just nu. (Inte ens en gul sportbil, Sofia, haha)...
Första kärlek: Joe McIntyre (jättebesvarat).
Första husdjur: En miljard zebrafinkar, en vandrande pinne och en hamster som jag bara vågade hålla med handskar på.
Första semester: Vi var i Sthlm JÄMT när jag var liten för pappa skulle tävla i löpning varje helg.
Första jobb: Tvingades måla om huset en gång. Eller hur vaaar det nu med det?
Första köpta skiva: Hade några av de första Absolut Music-skivorna minns jag!
Första piercing: Nejnej.
Första konsert: Första stooora var Bon Jovi.
8 senaste
Senaste alkoholdrycken: Ett glas vin med Philo i söndags.
Senaste bilfärd: När Christine skjutsade hem från middagen förrförra helgen.
Senaste filmen du såg: Shrek 2 på TV igår.
Senast ringda telefonsamtal: Till jobbet om ett "child protection concern".
Senaste bubbelbadet: Alldeles för länge sen! Mamma boka tid på IKEAs till mars!! :)
Senast spelade CD-skiva: Juliana Hatfield, faktiskt!
Senaste gången du grät: Imorse. Gråter ganska ofta nu pga av utslagen. Jag vet att det inte är hela världen men de är förskräckliga. På bilden ovan kan ni se lite.. och de är INGENTING jämfört med hur mina ben ser ut. MEN, det kommer bli bra igen.
Senaste måltiden: Åååh, idag gjorde vi lövbiff med klyftpotatis, bearnaisås och sallad med fetaost och pepprig balsamvinäger. HEJ, vad gott det var!
6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit arresterad: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja! Glömmer aldrig när jag såg Mwaniki sitta i hörnet på Mascot.
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja, senast idag! Det var ett par bröst på framsidan av en skvallertidning med texten "my boobs looks like a bum" för brösten var så stora att klyftan såg ut som en rumpa.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Busringt till någon: Ja, det var det enda vi gjorde ett tag.
7 saker du har på dig
1. Svarta mjukisbrallor
2. Blå tshirt med vita ränder från älskade Gap
3. Vita trosor
4. Vit BH
5. Svart kofta
6. Raggsocka
7. Raggsocka
6 saker du har gjort idag
1. Varit på GIRFEC(getting it right for every child)-kurs.
2. Networkat.
3. Köpt födelsdagspresenter till Gustav och Rebecca.
4. Postat brev till Sverige (men det hinner nog inte fram till måndag, tyvärr..).
5. Njutit av snöyra.
6. Köpt en god kaffe på Starbucks.
5 favoritsaker utan rangordning
1. Kameran.
2. Laptopen.
3. Mina böcker.
4. Min gulprickiga glasskål.
5. Mammas och pappas hus.
4 personer du kan berätta allt för:
Mwaniki, Pernilla, Linda I och Satja. Men även fler. Inget tjafs, dömer aldrig!
3 val
Blått eller rött? Rött, på alla sätt och vis.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Chips.
2 saker att göra innan du dör
1. Leva.
2. Lyckligt.
1 sak du ångrar
Allt leder ändå till nåt bra i slutändan så.. :)

12 kommentarer:

It´s all about me sa...

Herregud kvinna, är det DÄR DINA UTSLAG som man kan skympa på fotot?! Men vad ÄR det, jösses! Hoppas sanna mina dar att du blir frisk snart!

den där utmaningen antogs förut, men jag vet inte ens varför, hehe.

It´s all about me sa...

skympa----SKYMTA!

Emmama sa...

Its all about me: JAA, så där ser HELA KROPPEN ut. Det börjar lätta på armarna så jag hoppas verkligen det kommer försvinna. Men normalt sett stannar dessa utslagen i 6-8 veckor. Kunde varit värre, jag vet, men inte speciellt kul.. Det heter Pityriasis Rosea. Kram!

Lia sa...

Men oj vännen, det var inte alls några roliga utslag!? Gör det ont, eller kliar det? Hoppas,hoppas att de ska försvinna snabbt, tycker sååå synd om dig =(. Jag är ju lite nyfiken på din M, berätta gärna vad han är för en härlig prick (om du vill förstås!), ni är iaf en himla fin familj tycker jag. Blir så glad över ala foton du lägger upp! Kram

Annika sa...

Emma...dina utslag...Det ser för hemskt ut. Kliar dom mkt? Klart att du gråter, det kan jag förstå!
HOPPAS innerligt att dom går över snart. Har du salvor etc?
KUL lista fö!! GILLAR listor skarpt. Det är ALLTID lika kul att läsa.
KRAM!!

egoistiska egon sa...

usch vilka utslag! hoppas det går över snart och att du inte mår för dåligt av dem. kul att du antog utmaningen också...

Anonym sa...

Det där med ditt första jobb, som pappa och ägare till huset som du målade, brunlaserat och vitt mexitegel, man skriker inte av glädje när man kommer ut och upptäcker att du målat delar av huset med gul färg som skulle användas till lekstuga. Jag kommer inte ihåg om du fick betalt, men det känns inte som att du gjort dig förtjänt av det.

Anonym sa...

ååh TACK emma, jag känner mig hedrad och säger ju självklart, det samma kära kusin:)
Kram KRAM

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHA, skrattar åt din pappas kommentar :D :D
Kom ihåg att mosa dina chips och äta dem med sked sen. hih

Och hoppas utslagen ger med sej. Jag har rabblat en flyg och far ramsa här nu så det borde vara borta om en vecka.

mimmi sa...

Åh stackare vad jobbigt det ser ut! Hoppas det går över fortfort.

Sen...var det Mascot av alla ställen?! Hihi!

mammigranten sa...

Jag hänger gärna på utmaningen.
KOmmer inom kort.

Anonym sa...

Tack snälla, ditt paket kom fram till idag (bara tre dagar!!!)
Kram Rebecca