söndag, februari 08, 2009

Mormor kollar läget

Min mormor är extremt rolig. Helt utan att veta det. Vilket gör henne ännu roligare.

- Hur är det med utslagen?
- Jaa, det är inte så vack..
- Jag tror det är svinkoppar!!!
- Oj, överlever man det?
- Ah, du är så dummo så.
- Ja jo.
- Jag tror det är svinkoppar!!!
- Men jag har googlat och det verkar vara det som sköterskan trodde.
- Vad sär du att du har jået?
- Jo man kan gå till en sida på internet och ställa en fråga. När man sen klickar på sök, så kommer det upp en massa svar på ens fråga.
- Ja.
- Vad gör ni annars, mormor?
- Kollar på TV.
- Vad är det på TV i Sverige idag då?
- Hundar, katter och reklam.

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Underbart! :-)

Annika sa...

Gulligt!! Mormor!!!

Anonym sa...

Jag höjer glaset för Emmas mormor :) kram Hanna

Emmama sa...

Saltistjejen: Hon är fantastisk! :D

Annika: Riktigt gulligt ja! :)

Hanna: Åh, fint! :)

Marianne sa...

Är hon gotländska?