lördag, januari 31, 2009

Fredagstema, show and tell: Månadens fynd!

Mitt fredagstema blir lite försenat men jag vill visa dessa gänget som mitt "månadens fynd". Sköna tjejer och killar som Mwaniki lärt känna när han pluggade och som det var middag tillsammans med i närheten av gamla stan igår kväll.

När man ibland behöver en påminnelse om varför man är här, långt från alla nära och kära, är det UNDERBART att träffa människor som man direkt klickar med! Dessutom fick vi en räkgryta med bland annat chili och ingefära som jag hoppas få ett recept att dela med mig av snart! Jag tänker på den goda grytan heeela tiden. Och jag har aldrig ens tänkt på att ha räkor som bad för en gryta, dålig husmor, fyfy.

Andra fredagstemabloggare hittar du här!
Annika, Marianne, Desirée, Saltis, Anne, Petra, Millan, Victoria, Anki, Cecilia, Nilla, Simone, Anna, Lia, Leopardia, Miss Marie, Marina, Ingabritt, Strandmamman, Jemayá, Mia D, Lena, Mais oui, Erica, Mia och Jennie.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilket underbart fynd!! Nya vänner och bekanta kan man aldrig få för många av. Härligt att ni träffar så många nya sådna nu!'Och grytan lät jättegod. Ser fram emot receptet. :-)
Kram!

Marianne sa...

Vänner är bästa fyndet! Mmm, räkgryta. Det vattnas i någons mun kan jag tala om. För att då inte nämna den där fina tårtan.

Kram!

Anonym sa...

den grytan ser vi fram emot!!

Fritt ur hjärtat sa...

Bästa fynden i världen verkligen!!
Jag lägger till dig på listan:-) Välkommen till mig.

Annika sa...

Hey!! KUL att du är med igen!! jag ska länka upp sig pronto!!
DET du skriver om är nog det allra bästa fyndet!! Klicknigar av det slaget kan man bara önska sig mer av.
Kram!!

Emmama sa...

Saltistjejen: Den var såå jäkla god, nån av det godaste jag ätit nånsin. Receptet kommer efter nästa söndag för då kommer min kompis hit och lär mig hur man gör den.. Bra va? :) Kram!

Marianne: Bästa bästa! Aldrig ätit räkgryta men OJ, underbart! Recept kommer! Kram!

Tommy: Den ska lagas vid nästa bästa tillfälle! :) Kram och hälsa!

Fritt ur hjärtat: Tack, tack! :) Och verkligen är det så! Kram!

Annika: Bra, tack! :) Nu ska jag inte missa igen för det är så KUL att skriva själv och läsa allt annat smart ni skriver! :) Ibland är det svårt att få till de där klickningarna men detta var klockrent! Kram!