lördag, januari 24, 2009

Gode Gud låt honom inte bli sjuk

Mwaniki känner att han har en förkylning på gång och jag ber till min Gud att det inte blir nåt av det. Han är asjobbig när han är sjuk. Säger på allvar att han ska dö och pratar om hur han vill att Gustav ska minnas honom. JA, även vid förkylning och träningsvärk. Jag vet att kvinnor brukar raljera över hur män är när de är sjuka men detta känns extremt.

- Ooooh, jag känner att jag har en förkylning på gång, hoppas det inte blir värre.
- Det hoppas vi alla på, du.
- Vilket stöd, tack.
- Det är jag som behöver stöd. Så tack själv, du.

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Jag trodde verkligen det där med sjuka karlar bara var båg. Men icke. De dör verkligen hela tiden. Går inte att prata rationellt eller berätta att det är fullt normalt att känna sig sjuk när man är sjuk. Tydligen helt ologiskt i deras hjärnor.

Anonym sa...

Det finns även kvinnor som beter sig så, JAG tillexempel. Pinsamt men sant....

anna of sweden sa...

Hehe! ;D

Marianne sa...

Jag har faktiskt en kompis (en tjej) som när hon bodde hemma hos mamma och var sjuk alltid låg på soffan och flämtade "jag dör, jag dör, jag dör, håll mig i handen när jag dör, mamma, jag dör, jag dör, jag dör ..." Även hon av en banal förkylning : ) Nu är hon mamma själv, så hon har slutat med det : D Aha, där har vi den genetiska skillnaden, karlar fortsätter!