torsdag, januari 01, 2009

Antifeminism och så långt det behövs...

Eftersom jag får så mycket beröm för min huslighet kan jag meddela att lägenheten är spot less. Nystädad och INGEN TVÄTT. Jag har lagat mat till herrarnas båda måltider imorgon (jag jobbar 9-22, inga kommentarer i övrigt ges om detta) och ska nu slå mig ner i soffan för att se premiären av min företags reklamfilm som kommer mitt i Miss Marple-avsnittet på ITV om 10 minuter, vad spännande! Har inte sett den men vet att den ska bygga på företagets motto som är att vi finns till för familjer "as long as it takes".

Tjingeling och sov gott!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju en fantastiskt duktig fru, själv skall jag nu snöra på mig hembiträdesförklädet, dammsuga, laga mat till Linda,Filip, Andre och "frisören". Kram till er och ett riktigt gott nytt år..
Pernilla

Annika sa...

JA, du är en duktig fru!!
Gillade alla dina bilder i inlägget nedan.
Hoppas det är helt OK att vara tillbaks igen.
Kram!

anna of sweden sa...

Hej!
Vad kul att du hittade till mig.
Nu hittade ju jag hit.
Och jag kommer garanterat tillbaka! ;)
Hälsar Anna i Philadelphia

Marianne sa...

Men jag kan vara feminist åt oss båda i dag, för jag delegerade matlagningen i dag. Annars hade han fått mackor och te. Visserligen blir det något så enkelt som spagetti och bacon, men vem klagar när man slipper spisen för en gångs skull?

Kram!

Emmama sa...

Pernilla: Vad mysigt! Passade du på att bli klippt? ;)

Annika: Absolut helt ok! Men det är helt underbart att ha allt fina i Sverige att åka till ibland! :)

Anna: Välkommen så ofta du vill! :)

Marianne: Låter ju riktigt gott, vilken karl! ;)

It´s all about me sa...

Det där är inte antifeminism, det där är superfeminism! :)=En superwoman som klarar allt!

Emmama sa...

Annaluna: Sa kan man faktiskt ocksa se det ja! :)