torsdag, januari 22, 2009

Shopping i Aberdeen - en guide

Eftersom ju Aberdeen är väldigt vackert på våren så ska jag nu locka hit er med både löfte om sol och bra shopping. Det senare ska jag nu ge mer eller mindre seriösa exempel på. Okej?

Bästa fikan finns på cafe Costa! Idag var jag där medans Gustav sov sött i sin vagn och det blev en Frescato - summer berries. "Som en slush puppy only better" sa tjejen i kassan. Och hon hade rätt! Och då ääälskar jag även Slush Puppys.

Sötaste regnkappan någonsin skådad finns på GAP. Till flickor upp till två år.

Funderat på att knäcka lite extra som tandis? På Poundland finns detta lilla kit, för JAA, 1 PUND (12 kronor). "Yes, everything is 1 pound", just som reklamen säger!

Solglasögon.. glasögon.. gallerglas.. ett eget minifängelse? Ja, dessa vackra saker finns på Primark. Skyddar ej mot sol men gör dig randig. Observera att det alltså bara är ett plastgaller, inget glas alls.

ENORMA cookies! Jämför med de normalstora som ligger just till vänster. Som en födelsedagstårta, men en kaka. Supergod och kan fås med vilken text du vill.

6 kommentarer:

Lia sa...

Ge mig en slush puppy NU! Jag är i stort behov av någonting so smakar vår/sommar, för jag håller på att gå under i januaridimman här hemma
=(. Bra kommentar du gjorde i ditt Obamainlägg längre ner. Det är så lätt att glömma, att bagatellisera. Och jag märker fortfarande, varje dag, hur man kategoriserar människor efter härkomst/utseende. För jag har "turen" (?) att inte vara mörk nog för att folk ska bli misstänksamma, men det får jag också höra iblad. Och jag undrar då i mitt stilla sinne hur det egentligen är att vara mörk nog?! Hemska tankar ju! Emma, du ska också veta att varje bild du lägger upp av din son gör mig så jätteglad, för han är sååå cool och söt, och jag hoppas att hans generation ska få slippa alla de dumheter som vi har fått höra! Det är viktigt! Och Obama leder vägen tycker jag. Kram

Emmama sa...

Lia: Du det var så himla gott! :) Hade gärna skickat en till dig!! Hemskt det du skriver om hur folk rangordnar människor, vilken värld! Tack för din kommentar om Gustav också - jag hoppas du har rätt om framtiden! Ibland får jag kommentarer på bloggen från folk som säger hur söööt han är men som jag också vet inte flyttar in i lägenhetshus med namn som hans på granndörren.. Det är vansinne! KRAM!!

Anonym sa...

Gud va bra sagt det där om gg och hans namn.Känner precis som du.Det finns nog tyvärr FÖR många som INTE vill ha våra söner till grannar när dem blir stora och inte fullt så söta som nu, för att dem har utländska efternamn.

Emmama sa...

Satja: Det kommer vi säkert få uppleva, om inte världen ändras väldigt.. KRAM!

Anonym sa...

JAG ÄLSKAR PRIMARK.. Det är den första affären som besöks i London varje gång :)

Marianne sa...

När jag flyttade upp till Stockholm från Skåne bodde jag ett tag i en "invandrartät förort" (sen fick jag en lägenhet i stan). De farligaste grannarna var de etniskt svenska alkisarna. Hellre omgiven av namn som i början är svåra att uttala än fyllon, säger jag bara.

Hahaha, VAD har man sådana gallerbrillor till?

Kram!