måndag, januari 05, 2009

Svenska presenter


Hade snoddas och saltlakrits med till jobbet som en liten present från mig som ju varit utomlands över jullovet. Hur nu Sverige kan vara utomlands.. :) Det var hysteriskt roligt hur kollega efter kollega hulkade och spottade och fräste av saltlakritset! Det ligger 5 halvätna djungelvrål i papperskorgen som ett minne av att det inte gick hem.. inte alls..

Bara högsta hönset, som har en dotter i Norge och som vant sig vid saltlakrits gillade det!

Snoddasarna (eller möjligen Ingas bruna kaka - och inget annat ;) ) däremot. Ojojoj! Redan ombedd att ha med ett nytt gäng - helst redan imorgon.

5 kommentarer:

Annika sa...

HAHAHA!
När jag jobbade på montessriskola här i US på 90-talet så tog jag med mig saltgodis till jobbet en dag. Och bjöd.
Två ungar började gråta. Dom trodde det var ett skämt och undrade var det riktiga godiset var.
Jag glömmer det aldrig...:-)

Annika sa...

Montessori ska det ju stå, då'rå!!

Emmama sa...

Annika: Mina kollegor trodde inte heller vi at detta pa riktigt! "Sweeeties should be sweet" sa dom.. :) Kram!

egoistiska egon sa...

men det är ju bara bra, då får du dina djungelvrål för dig själv! :)

men vad är snoddas?

Anonym sa...

Tack för inspirationen! Nu har även jag nybakt kärleksmums till kaffet!! :) /anki