fredag, januari 23, 2009

Alla mammor!!!

Får fullkomlig panik av artikeln om de dödade dagisbarnen I Belgien. Speciellt med tanke på att jag inte sett ett enda låst dagis i Sverige. Här kommer du inte in på Gustavs dagis avdelningar om du inte blir personligt insläppt av personalen efter att du ringt på en ringklocka. Jag får alltså heller inte släppa in någon, även om jag vet att den personen är mamma till Finley, Rosie eller Rhys.

Jag vet att jag har bloggat om detta förrut men snälla ni vänner med barn på svenska dagis, se till att få ett lås på dörrarna!! På måndag morgon!

3 kommentarer:

Susanna sa...

Åh herregud, det är ju fruktansvärt! Gick just in på aftonbladet.se och ska läsa mer där. Kram från Susanna
Ps. Kommer ni till Kenya i år?

Anonym sa...

Jag hörde precis om det och det vänder sig i magen på mig!!!!

Jag ska skriva ett brev till Olivers dagis och be dem fundera över säkerheten litegrann.

Anonym sa...

Vi har kodlås på dagis, du MÅSTE ha kod för att komma in i tamburen. Sen måste du upp för en trapp, sen in på dagis. Är SÅÅÅÅÅt acksam för det