torsdag, januari 15, 2009

Utmaning från Hanna!

Blev utmanad av Hanna, so here we go!

01. Stänger du av mobilen när du sover?
- Nej, den är på som vanligt. Vill kunna bli nådd om det behövs men undanbeder mig nattliga samtal om ingenting.

02. Vem såg dig senast naken?
- Det var nog båda herrarna i hushållet i morse efter duschen.

03. Hur såg du ut på högstadiet?
- Genom ett par suddiga ögon eftersom det var innan jag fick glasögon /linser. Och, otrendig.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
- Som nu med ännu mer liv och erfarenheter i bagaget!

05. Hur var du på dagis?
- Blyg och glad, älskade dagis.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
- Jag har alltid en stund över om nån vill prata om nånting, rättvis och driven. Och säkert lite snutig, för saker ska göras rätt och saker ska göras bra, det är viktigt för mig!

07. Har du celluliter?
- O ja.

08. Biter du på naglarna?
- Inte längre.

09. Har du något handikapp?
- Nix.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
- För att få? Hm.. Är inte den frågan lite fel ställd? Fel tempus?

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
- Tänker inte på Gud om en människa utan mer som en kraft, okönad.

12. Svär du?
- Ja, det händer.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
- Givetvis.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
- 1 då förmodligen. Ej känt dragning till någon kvinna.

15. Tror du på utomjordningar?
- Öppen för det mesta (Hannas fina svar som jag behåller).

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
- Spaghetti och köttfärsås.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
- Något med koriander.

18. Har du blivit arresterad?
- Nej.

19. Ljuger du?
- Nej (haha).

20. Har du kysst en polis?
- Nej.20.

21. Är du rädd för Securitasvakter?
- Ja, hu hu. Måste få träffa personen som kom på den frågan, det är ju jätteroligt frågat!

22. Har du någonting att dölja?
- Jag har saker jag inte berättar för alla men jag döljer ju inget allvarligt / farligt.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
- Nycklar till lägenheten, cykeln och jobbet, nyckelknippa från min svärmor i Kenya och en kedja med mitt företags namn på.

24. Är du / har du varit gift?
- RUB IT IN, WHY DON’T YOU. Ingen verkar vilja ha mig, höhö.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
- Ja men det skulle han aldrig få för sig att be mig om.

26. Kan du laga cyklar?
- Det finns yrkesfolk till sånt.

27. Kan du fixa med bilar?
- Jag kan köra bilar jättebra men inte mer!

28. Brukar du köra om?
- Om det finns anledning ja, inte för att det är kul.

29. Kan du baka bröd?
- Det är min terapi i livet, att baka bröd. Jättegott! Imorgon bitti blir det scones om jag vaknar i tid!

30. Vet du hur man frostar av en frys?
- Absolut men drar mig alltid för att göra det.

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i?
- Desperate Housewifes för att få ett av de där fina husen!


Jag utmanar ingen särskild men vill gärna att ni gör utmaningen ändå, och säg gärna till så jag kan komma och kolla! :)

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Gud vilka roliga frågor, haha! Ska jag göra sen.

Emmama sa...

Ja det var riktigt kul faktiskt! :) Gillar ju såna, nästan som slam! :)

Marianne sa...

Kul lista! Kanske sedan. När jag var liten tyckte jag att det såg så tufft ut att bita på naglarna så jag ville också göra det, försökte verkligen lära mig. Men det var så äckligt att jag fick ge upp. Suck, snacka om otuff.

Emmama sa...

Marianne: Haha, vilken grej! :) Battre det an att tycka det ar tufft att typ slass och sant.. :) Bra att du slutat bita nu!

Kram!