tisdag, januari 27, 2009

Om mig och om hosta

Gustav har åkt på en förkylning. Han gnäller lite men är glad for att han får dricka hostmedicin. Han älskar sin hostmedicin. Jag gav honom kvällsdosen igår när han låg i soffan och tittade på film. Efter fem minuter kom han till mig i köket och hostade jättetillgjort och sa med ynkligaste rosten någonsin att han ville ha meeer.

- Nej, imorgon får du mer om du har hosta då också. Du kan få välling nu istället.

- But I haaaaaave a cooooough, host host.

Snart ska jag hem till lilla sjuklingen, det blir mysigt! Sen är det ju inte alls så att jag ska jobba vaken natt IGEN.

Nejnej, inte aaaaalls.


Himla skräp att jag är så snäll och uppoffrande. Puh puh.

8 kommentarer:

Wee Mary sa...

Ja det är något visst med hostmedicin. Bianca hostar också tillgjort när hon ser hostmedicinen i kylskåpet, hon ääälskar den! Jag minns också en variant som vi hade hemma och som smakade lakrits, den var mumsig.
/Kramelikram

Anonym sa...

Slit inte ut dig med allt jobbande.

Sådär kan Oliver också vara ibland.. att han vill ha medicin. Panadolen tycker han tex att är jättegod (söt som 17!)

Nu har jag skrivit ett brev till olivers dagis och ber dem fundera över att montera ett kodlås på dörren. :)

Marianne sa...

Vad är det för hostmedicin? Den vill jag också ha, min smakar appytonäckel. Och jag lovar att inte dricka hostmedicin i tid och otid om jag får en som är god, bara när jag behöver cirka en gång om året!

Duktig du som orkar jobba så mycket. Jag hade aldrig klarat det.

Anonym sa...

Det finns bara en hostmedicin, coccilliana, man blir inte bara hostfri man blir jättehärlig också...Bara för vuxna!

Anonym sa...

Coccilliana,,,, jesus, bör tas sittandes på sängkanten. Hoppas det är bra med Gustav, kram

Anonym sa...

HAHAHA.. LOVE Gustav :)

Anonym sa...

Han är COOL din son. /Hanna

Emmama sa...

Harmony at heart: Uuh, lakritsarna gillar inte jag alls, de smakar som såna där kungakarameller man kan köpa på Skansen.. ;) Kram!

Sussie: BRA! Och hur går det med vykortet du lovade mig..? ;) Kram!

Marianne: Jag orkar inte heller.. så trött nu! Måste sova en lång natt! :) Det är calpol, den är nog ganska internationell? Kram!

Pernilla: Och kära nån! Kram!

Mamma: Och kära nån, igen.. ;) Kram!

Foxy: :) :) :) Kram!

Hanna: Tack, det är mina coola gener.. ;) Kram!