måndag, januari 26, 2009

Nattjobb


Möjlig läsning för natten..

Det ringdes från mitt extrajobb förrut och det var totalkris på personalfronten. Igen. Jag är ju snäll så jag är dum och bestämde att jag skulle ta natten. Nu sitter jag i soffan och har gjort goda mackor och varm choklad och vill inte alls cykla dit om nån timme. Men ibland får man bara kämpa på! Bita ihop! Bryta ihop och gå vidare! Kan tänka mig att det blir operation hetsblogga under natten så jag inte somnar..

Så vad gör man i tio timmar på en arbetsplats, med boende som ska "vaktas" men som generellt sover genom hela natten. Då övriga nattsysslor tar ungefär en och en halv timme.

Jo.
  • Fikar jättemycket. Mackor, kaffe, juice. Livsfarligt. Men smask smask.

  • Är en god människa och lagar lunch till de som jobbar dagen efter.

  • Kollar på natt- TV som alltid handlar om spöken samt olösta mord.

  • Tar med massa vykort som man skriver till vänner och släkt.

  • Njuter av att detta är enda egnatiden du får denna månaden, mamma lilla.

3 kommentarer:

Annika sa...

HUR gick det? Vet inte om jag skulle palla att jobba natt. jag som helst sover före 23:30. Men msåte man så måste man...
Det låter som om du håller dig själv sysselsatt. BRA! VAD otroligt snällt att du fixar lunch till dagspersonalen!! SÅ uppskattat det måste vara!!
Hoppas du får sova lite idag.
Kram!

Anonym sa...

Kan säkert vara skönt emellanåt att bara få sitta i tystnaden o internetta, läsa lite och bara vara också. Det är ju inte så mkt av det i småbarnslivet. :)

Emmama sa...

Det var en mardröm. Har jobbat dagpass måndag, tisdag och onsdag och VAKNA NÄTTER däremellan. Idiotiskt och aldrig mer! NU ska jag dock sova gott i natt kan du tro! :) Kram!

Sussie: Nej, det är faktiskt riktigt mysigt! :) Kram!