torsdag, januari 29, 2009

En moders ångest

Nattade Gustav och tyckte det var ordentligt irriterande att han låg och slog sitt huvud mot väggen. Oftast ganska irriterande när folk slår sitt huvud mot en vägg för uppmärksamhet. Fick till slut nog och sa ganska skarpt att han väl för Gods sake kan sluta göra så for han kommer göra sig illa. Inga problem.

Efter tio minuter hördes små snyftningar från sängen. Eller ja, ganska stooora och ni vet tillgjorda snyftningar. Frågade om han var ledsen.

- Yeeeeeeah.
- Why?
- You are shuoting.
- No I have not been shouting, have I? About what.
- About my head.
- Oooh, sorry. Jag var rädd att du skulle skada dig. Du vet att jag älskar dig.
- No.
- Jo.
- No. Then you would not shout.

Tryck in kniven I ett modershjärta och vrid om, gör det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅ så medveten han är....

Anonym sa...

Det är tungt sagt av någon som ska fylla 3 år. Var stolt som jag vet inte vad över det...men visst de vet var kniven ska vridas

Jemayá sa...

Du har fått en utmärkelse på min blogg!

Marianne sa...

Redan en hjärtekrossare ...

Emmama sa...

Pernilla: Han vet vart kniven sticker som värst den pojken.

Petra: Exakt.. men jag älskar hans förmåga att uttrycka sig!

Jemaya: SÅ GLAD, TACK!

Marianne: Precis.. :)