lördag, januari 17, 2009

Gustav filosoferar

Gustav var lite ledsen idag innan jag skulle till jobbet. Men jag sa att snart skiter vi i det här med heltidsjobb och startar eget företag som går så himla bra att vi bara behöver jobba halvtid (frågor på det?) och så kan vi skaffa syskon till dig och köpa ett hus i Skåne och ha en allergihund. Det låter väl bra?

- Yeah, but also buy pizza and glasses.
- Absolut, pizza och glasögon ska vi nog få råd med också.

Gustav är just nu helt tokig i pizza och tanken på att få glasögon. Pappas pojke. Och vi har fått en påminnelse med posten om att boka tid för synundersökning för Gustav så kanske faller hans önskan snart in.

15 kommentarer:

Annika sa...

GULLIGT!!
Pizza och glasögon får INTE glömmas :-)
Aldrig!!

Emmama sa...

Annika: Exakt, det ar viktiga grejer.. Darfor KAN det bli pizza imorgon kvall.. Kanske.. :)

It´s all about me sa...

Haha, GUD VAD HAN ÄR SÖÖT!
Jag ser framför mig ett totalt energiskt barn med sprudlande fantasi, vilja och ...hår! Såklart han vill vara som pappa, haha, han kanske rentav fejkar och säger att han ser pizzor istället för bokstäver för att få sig ett par glasses! :)

Emmama sa...

Annaluna: Du ser helt ratt, min lilla unge ar snabb i tal och tanke, han gar i 120 km i timmen hela dagen. Vet inte hur det ska sluta!! :) Han har haftig! Och imorgon ska han fa pizza, det kan vi unna oss!

Jenny Bergfur sa...

Nya Nero's på hörnet till Rose Street verkar vara bra för barnvagnar. Det borde inte vara så mycket folk vid halv elva-tiden, fast du kanske vet ett bättre ställe.
Vi kan ju mötas utanför "The Mall/Trinity", vid den ingången jämte primark ut mot union street.
Sedan får vi se vad vi hittar på och var vi fikar.

Emmama sa...

JennY: Det blir jattebra! Ska skriva i din blogg ocksa sa du inte missar. Ses pa mandag!

Anonym sa...

Just pizza och glasögon. Det är en söt unge med härliga tankar=)

Emmama sa...

Petra: Var han far allt ifran vet ingen.. :)

Anonym sa...

Det låter som en himla bra idé.

Emmama sa...

Mamma: Pizzan eller? :)

Anonym sa...

Jag tänkte närmast på att ni skulle köpa ett hus i Skåne, men det är väl för bra,så man vågar väl inte ens tänka tanken men va underbart det hade varit..... Hoppas hoppas, kram

KARLAVAGNEN sa...

Säg inte till honom att eget företag betyder att man jobbar ÄNNU mer!
Men okay, det kan bli flera par glasses och många pizzor.

Hus i Skaaaune kan jag rekommendera...

Emmama sa...

Mamma: Ja det vore fantastiskt kul! :) Men flyga hit funkar väl också? :) Kram!

Karlavagnen: SOM SAGT, inga frågor på det där om eget företag och att jobba halvtid.. ;) Skaune rules! Kram!

Anonym sa...

Vaddå skåne, slottet i Bergsjön då??

Marianne sa...

Höjden av de stenrikas lycka: Pizza och glasögon. Hahaha, härligt.

Själv blev jag helt förkrossad när jag fick glasögon. Och retad så jag kastade det första paret i golvet så de gick sönder. Killen som retade mig fick göra en överraskning till mig och skaffade ett signerat foto av Svenne Hedlund som jag fick : D Sen gick det bra. Ingen mer retades.