söndag, augusti 10, 2008

Dagen i bilder...





Absolut ösregn heeeela dagen, vilken dag.. Det har blivit massor av innemys istället. FÖR VÄL att jag hade nybakade kanelbullar och saft för det blev fika tills det kröp bullar ur våra öron. Här i Skottland (hela UK tror jag) ingår inte trappstädning i hyran utan man får själv kavla upp armarna och svabba av sin del av trappan en gång i veckan. Mwaniki och Gustav hjälptes åt idag.
Och att UK är lite eftersatt i vissa avseenden har visat sig genom att vi inte haft varmvatten på hela helgen så det blir disk med kokat vatten som på gammelmormors vis..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan trösta dig m att vi har inte haft bättre väder idag...regn hela dagen!
Kram A-L

Cecilia sa...

Ja vi har då inte haft bättre väder här :-( MYCKET dålig stil ang trappstädningen. Men..det är bra med barn som är arbetsvilliga :-) Jag älskar Gustavs håååår!!!! ;-)

Anonym sa...

Själv bor jag i sverige, i ett hus som också saknar trappstädning. Så vi hyresgäster hjälps åt. Och det tycker jag absolut att vi kan göra. Onödig sak att kasta pengar på, det finns bättre saker att göra med dom pengarna. Och jag bor verkligen i världens trevligaste och mysigaste hus, med en superfin gård och trädgård, som hyresvärden (som även hon bor i huset) tar hand om helt själv. Så det är inte bara i UK. :)

Emmama sa...

Minsann, aven i Sverige.. :) Och det ar inga problem alls att gora det, jag menade aldrig det men blev forvanad att det inte ingar eftersom hyrorna ar valdigt hoga. Tycker det ar battre att man hjalps at sa det sparas pengar! :)

Anonym sa...

Är dålig på att kommentera här, men jag läser allt som oftast och tycker att det är skitkul att läsa om ditt liv i Skottland! Dessutom är Gustav så jääääääkla söt så man smälter av varje bild på honom;) /Sandra