tisdag, augusti 19, 2008

Utlandssvenskar som bloggar!


Aberdeen University

Ju fler bloggar jag läser så inser jag att detta med utlandssvenskar som bloggar är stoooort, det finns massor av roliga bloggar att läsa, massor av liv att följa! Och, det finns massor av människor som oss; ett par från två länder som försöker hitta ett sätt att leva som passar båda och det är så spännande att läsa vardagsbetraktelser från bla USA och Grönland.

Bland mina nära vänner är jag ensam om denna situation så jäklar vad glad jag är över att ha hittat de här bloggarna! Det finns mycket fint att se I världen och den som sett mest när den blir 80 vinner.

Bloggtips:
http://www.veckorevyn.com/bloggar/amys-blogg
http://www.lulluns.blogspot.com/
http://saltistjejen.blogspot.com/
http://marina.blogg.no/

Ge mig gärna fler bra utlandssvenskbloggtips!

4 kommentarer:

Lullun sa...

Kul att du upptäckt "oss". :-) Jag började min blogg för att hålla vännerna och familjen där hemma orienterade, men det har genom de andra utlandsbloggarna verkligen blivit så mycket, mycket mer. Trodde aldrig att man kunde få så många vänner via datorn som man faktiskt kan och det härliga är ju just det, att trots att vi alla bor på olika ställen och har väldigt olika bakgrund, så har vi så mycket gemensamt, tankar och funderingar som jag inte alls delar med de mina i Sverige. Bloggvännerna tar inte deras plats, men kompliterar dem, liksom. :-)

Oj vad jag babblar och babblar på idag. Sorry...! ;-)

KARLAVAGNEN sa...

Samma här!

Kan tipsa om flera stycken bloggar via min sida!

Petchie75 sa...

Nu har jag också hittat till din blogg och kan bara hålla med om att utlandsvenskarnas bloggar är jätteintressanta att läsa. Jag ska fortsätta att läsa på din blogg, min bror bodde nästan 3 år i närheten av Greenock så jag känner till Skottland lite grann. Själv bor jag i Puerto Rico med spansk man.

Maja sa...

hej! även jag börjar bli imponerad av det där med utlandssvenskbloggar. Inga barn och ingen man och i en annan del av världen är dock jag. :)