tisdag, augusti 19, 2008

Uniformerat


Hur går det för Sverige I OS, mohahaha, sa min senior (mellanchef) till mig när jag kom till kontoret förrut. Ja det går ju bättre än det gjorde för Skottland I fotbollsEM (som de inte kvalade in till, mohahaha) i alla fall, sa jag.
Sport tar verkligen fram det bästa ur oss människor. :)

På tal om det måste jag ordna upp min träning och ringa universitetet som har coacher som lägger upp träningsprogram till den som vågar. Jag måste också börja inse att jag inte längre kan skylla mina extrakilon på en graviditet som tog slut för 2 och ett halvt år sen. Jag har dessutom färre extrakilon nu än innan jag blev gravid så det är dubbelt fel. Men det vet ju ingen här i Skottland så jag kan utan att bli påkommen hävda att jag alltid varit superfit men bara nu på sistone lagt på mig lite.

Hur som helst, viktprat är det sista ni ska behöva läsa om här!

Första skoldagen idag och det vimlar inte längre av sommarlediga barn på stan utan av uniformsklädda sådana och vad fint det är. Alla lika, rättvist och bra!
PS. Missa inte mina nya traderagrejer som ligger uppe, jag heter Emmapiraya.. Bland annat saker med Miffy och Nalle Puh.. DS.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Milda makter...har de vita tights på vintern eller? Det ser kyligt ut för de små liven..
Tack för grattishälsningen på min blogg :-)

Anonym sa...

Så roligt att surfa in på din blogg, ser fram emot att följa ditt liv i Skottland! Hälsningar från Philly / Amy

Anonym sa...

Det ser lite snålkallt ut de där kläderna=) Jag budar på legot och spindelmannensakerna till min enorma 5-åring

Emmama sa...

Amy, kul! :) Welcome!

Petra: Lycka till med budgivningen, hejja dig! :)

Cecilia: Har fryser ingen!!! ;)