måndag, augusti 25, 2008

Mackor, mackor, mackor!


Snabbt hej från jobbet. Kanske vet ni att britterna älskar sina mackor? Till lunch äts mackor, chips och juice/läsk. Och inte ska man väl behöva fixa pålägget själv (all matlagning är av ondo vet ni) så något det finns maaaaassor av i butikerna är färdiga smörgåspåläggsröror. Min absoluta favorit är den med ägg och majonäs och den var perfekt en dag som denna när det fanns gott bröd på jobbet men inget mer. Mer ordning och reda med matlagningen imorgon.. Har ni lata dagar? Bra latmat?

9 kommentarer:

egoistiska egon sa...

det här med mackorna och chipsen fick jag uppleva under min vecka på utbildning i london. vi fick lunch varje dag = macka med chips. till sist sa vi ifrån och sa att vi gära köper maten själva istället. pallade inte 8h utbildning varje dag på lite chips... :)

Anonym sa...

Jaa, det minns jag från London! mackor mackor mackor. Dina såg goda ut!:) Maila mig så ska du få lösen till min blogg! saakon02@hotmail.com

Anonym sa...

Ja lata dagar har man men då blir det pizza eller mcdonalds.
Jag för min del klarar inte av en hel dag på bara mackor...Snälla Emma tänk på mig imorron ska jag på begravningen av den 27-åriga kvinnan, tycker det e så hemskt!
Kram A-L

Anonym sa...

Macko blir man väl utled på ganska fort... jag iaf.
Latmat här brukar bli nugetter o ris.. eller riktigt latmat pizza. :)
Bra latmat är också makaronilåda som man kan värma följabde dag.

Marianne sa...

Mackorna ser goda ut. Min latmat är tonfisk på burk som jag steker upp med lite hackad lök, rivna morötter, kryddor och vad jag nu känner för och så i med antingen grädde eller tomatburk. Pasta till. Det ska det bli i kväll för jag har haft en matlagningshelg och nu tog latmasken över.

mimmi sa...

Just nu blir det mycket keso, mandlar, russin, aprikoser, skogsbär och en skivad banan i en röra. Jag är latmask på att laga lunchlådor!

Emmama sa...

Egon: Exakt! Alltid mackor pa kurser mm, jag vill ha MAAAAT! :

Sandra: Will do!

A-L: Massa tankar till dig!

Sussie: Idag blir det pizza for mig pa jobbet.. med coleslaw till, extra gottis! :)

Marianne: Det maste jag testa! Later som perfekt efterjobbetmiddag! Tack for tipset!

Mimmi: Oooh vad gott det later! Jag brukar blanda keso med apelsin och tyckte det var pahittigt men du vann!

Anonym sa...

Tack Emma!
Det var en fin o enkel men tuff begravning, det var så konstigt men vi hade samma psalmer på på Thorstens begravning som på denna.
Tyckte mest synd om den största flickan hon var jätteledsen!!
Kram A-L

Anonym sa...

usch för dessa mackor..när vi var på skolresa fick vi mackor och tjock juice..blöö och en chokladbit.. hrm