söndag, augusti 31, 2008

Sunny sunday!



Det är inte jättelätt att storhandla när man inte äger en bil.. :) Och det var då för väl att vi inte skulle köpa alkohol för det är förbjudet innan halv ett på söndagarna..

Tack och lov ligger Tesco väldigt nära så vi klarar alltid att få hem alla saker hyffsat smärtfritt men folk som såg oss tyckte nog att det såg ut som om vi var ute och promenerade med allt vi äger.

Som framgår av bilderna är det nu väl påfyllt hemma igen! Imorse blev en härlig blandfrukost då vi gjorde slut på alla små slattar vi hade av allt möjligt här hemma. Det fanns lite cornflakes, två ägg, liiiite joghurt, lite frukt, nästan ingen mjölk, lite rostbröd men det blev riktigt gott ändå!
Den arma kycklingen i mitten av kylskåpet ska bli en klassisk "roast chicken with trimmings" om några timmar! Ungskyckling med goda tillbehör som ungsbakad potatis, blomkål, morötter, cranberry sause och en gräddig skysås.

Sååå, vilka av er kommer på middag?

13 kommentarer:

Cecilia sa...

Du skulle nog blivit kock istället med all den goda maten du lagar. Jag bjuder gärna in mig. Här blir det bara lasagne ikväll...

Anonym sa...

Jag trodde att vi hade dyrt dagis men ni har dyrare... Vårt kostar 260e/mån.. och tidigare hade vi 290e/mån, det sänktes lite nu.

Ja jösses för dessa matinköp. Jag avskyr dem nuförtiden och då har jag ändå bil!!!! Jag hade aldrig orkat göra det på vagn o cykel. *imponerad av er*
Men jag avskyr det mest pga att William alltid ska skrika i butiken nuförtiden. Försöker komma iväg ensam o handla en gångh i veckan nu.. billigare blir det också på så vis.

Fina bilder på er G. :)

Anonym sa...

Gärna, lät gott men nu är de väl
uppätet............har själv gjort
spagetti & köttfärssås!!!!!
/Annelie

Anonym sa...

Attans med att jag skulle missa en så smaskigt god middag.!!
Jag har jobbat.
Så jag har ätit kyckling tallrik på Amigo i Älmhult!..mm...gott!
A-L

Anonym sa...

Jag kan konsten att cykla med Tim i sadel, vara gravid och har 4 påsar på styret på cykeln. Det är inte lätt att handla utan bil. Damn right. Tur att Kajssa älskar gå i affärer så nu kan påsarna samåka med vagnen.

Marianne sa...

Är maten slut? Annars kommer jag på ett litet kick! Det lät så gott.

Men tur att ni har barnvagnen, det är ju lite lättare att dra maten än att bära den.

Emmama sa...

Alla: Mat finns kvar, resterna kommer räcka till både lunchlådor och en god kycklingsallad - välkomna! :) Kram!

Sussie: Era priser är ju också vansinniga. Och här finns inget alternativ till privata dagis före tre års ålder så vill man jobba och inte har momor runt hörnet så är det bara att betala.. Denna ggn var räkningen på 330 pund.. gånga med med tolv så har du en härlig summa att fixa fram.. Kram!

Petra: Har du inte kvar din söta lilla vita bil längre?

Anonym sa...

Nej, den åkte till skroten när den började bete sig dumt åt (dvs gå onödigt mkt sönder)

Emmama sa...

Petra: Rätt åt den! Men vad jobbigt för er! Kajsa är otroligt gullis!! :)Bloggar du regelbundet?

Petchie75 sa...

Mums, vad det låter gott med roast chicken with trimmings!
Vi såg en liknande skylt om alkoholförsäljning i juni när Puerto Rico hade demokratiskt primary - när det är val får man inte sälja alkohol i affärerna här! Det är kanske bra att folk är nyktra när de röstar...

Lullun sa...

Blandfrukostar är ju underbara. Rensar ut samtidigt som man får lite av varje. *mums* Och ja, jag var visst för sen för att anmälla mig till middagen. Men nästa gång kanske..?! ;-)

Emmama sa...

Petra H: Ja verkligen. Se hur det gick sist i Sverige när det var väl, folk måste varit knökfulla!

Lullun: Visst är det! Som på hotell nästan! :)

Anonym sa...

jaaag:)

innan 12,30 ha ha coolt-..