måndag, augusti 18, 2008

Huvudförkylning



Du har en "head cold" sa damen med vit dräkt och förkläde när jag feberrusig dundrade in på Dickies chemist imorse och förklarade mina symptom. Så sålde hon paracetamoltabletter till mig och önskade mig god bättring. Sen var jag på banken där min bankman undrade om Miss Emma var förkyld och så önskade också han god bättring. Det tyckte jag var trevligt av dom. Att kallas Miss Emma känns lite småborgerligt dock men så är det här! :)


Gustav har klättrat på väggarna idag när jag inte orkat ta honom till parken.. Men vi har målat jättefina vattenfärgsteckningar och bakat muffins med bananochkola-smak, hur gött som helst! Tvättmaskinen är lagad (halleluja) och jag har en superbra powerlister-lista på gång att läggas upp på tradera nu! :) Det tar dock hundra år att ladda upp den idag, brukar gå på en minut...


Hur hemsk var Kallurintervjun? Det bloggas och debatteras mer om den än om kriget i grannlandet och i här i utlandet kan man inte se klippen på svt.se.


Nu ska jag vara nästan som en kändisbloggare och skriva kommentarer till era kommentarer i ett inlägg, tjing!

Inga kommentarer: