fredag, augusti 01, 2008

Jag behöver er hjälp!

Jag behöver er hjälp med ett namn, ett namn som inte är Emma (vars fot och älsklingskenyasko ni nu får avnjuta)! Till en "berättelse" jag skriver nu behöver jag ett namn på en karaktär och jag är fast.. Det är en kvinna i femtioårsåldern som är god som Gud, jobbar som socionom, läser mycket böcker, gärna reser till Kenya, är gift och har 2 utflugna pojkar och som har så mycket smycken att det liksom skramlar om henne när hon går. Kan ni se henne?

Vad passar hon att heta?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Birgitta eller Margareta... inget mer exotiskt än så! :-)

Ulrika

Emmama sa...

Vi är ju själsfränder! Har tänkt på just dom men det är nåt som saknas ändå.. Dessutom kände jag en Maggan som, med nästan lite rätt, kallades för Haggan..

Anonym sa...

Alltså e det en kvinna som e med i en serie eller finns hon in real?
A-L

Anonym sa...

Nej nu ska jag ringa ingmar..kan ju inte läsa igen!!!!
A-L

Anonym sa...

Jag tycker att Gunilla kan vara bra, kanske inte så exotiskt men ändå:)
A-L

Anonym sa...

VEra såklart!!!

Anonym sa...

Gudrun...helt klart...eller Gunnel...

Anonym sa...

Är inte Maj ganske bra?

Emmama sa...

A-L, ABF!!!

Anonym sa...

Asg!! ja jag skrev ju det måste ringa din far..hahahah
A-L

Anonym sa...

aha! :-) Yes we are... men kanske Mari-Anne då... nej, Marianne utan bindestreck är bättre...

ulrika

Anonym sa...

Eller Torhild....

ulrika

Anonym sa...

Har du kommit på nåt bra namn?
A-L

Anonym sa...

Gudrun, definitivt Gudrun.

Anonym sa...

Beata, Miriam, Miranda eller Rosa. Rosita kanske.