söndag, augusti 24, 2008

Pannkakor och teckenspråk

Jag gjorde så mycket pannkakor till lunchen idag att de räckte också till frukosten imorse. Pannkakor med honung och banan är en favvis!

På helgmornarna visar de ett barnprogram med Justin som både pratar och visar (och lär ut) teckenspråk. Gustav är mycket fascinerad av detta och kämpar på framför TV´n.

I övrigt firar vi såklart att Kenya tog guld i marathon och att det idag blir en dag i parken i det fina vädret! Hoppas alla har en skön söndag!

Sussie: TACK för din fina mammakomplimang till mig, att du är imponerad över att jag hittar på mycket med Gustav - det var väldigt fint sagt av dig och något jag blev glad över att höra! Det dåliga mammasamvetet är ju annars ganska ständigt närvarande, man kunde ha lite mer tid, vara lite roligare och blabla... Dessutom är ju mammarollen inte precis nåt man (inte bara jag inbillar jag mig) brukar få så mycket komplimanger för, allt vi gör ses som en självklarhet - vilket det väl är men det skadar inte att vi peppar varann för det! :) Så tack! Och detsamma till dig, vill jag säga! Du har verkligen två fina killar!

Sandra: Kul att du tittar in! Brukade läsa din blogg men så låstes den.. ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att den gladde dig o den var 100% ärlig. :)
Du har rätt, vi mammor borde stick together istället för att titta snett på varann o tycka att den ena gör saker konstigt på ett sätt o den andra mamamn på ett annat sätt.

Anonym sa...

Emma, nu är det inte bara Sussie som tycker att du ¨är en fantastisk mamma som hittar på en massa saker. Det tycker VERKLIGEN jag också!!
Kram på dig morsan.

Anonym sa...

Jag håller m de andra..att du e jätteduktig mamma tyckte jag så fort du blev en mamma..oj vad mycket mamma det blev nu då!! ahahah
Kram A-L

Emmama sa...

Men åh vilka gullegrisar ni är nu! Och jättefna mammor är ni också!

Anonym sa...

Det vet vi väl;))

Anonym sa...

pannkakor med banan? hrmm