söndag, augusti 31, 2008

Vår goda fredag!

Fick en skön (och extremt god) fredag kväll igår! Mwaniki var ute med några vänner och eftersom lusten att laga mat för en gångs skull var NOLL så ringde vi vår vän Dominos Pizza som kom med pizza, ostgratinerade vitlöksbröd och belgiska våfflor med icing och chokladsås en liten stund senare, riktigt gott!

En mycket trevlig pizzaman kom och när Gustav svarade "yes, it´s jummy" på hans fråga om han gillar pizza svarade han "good girl".. Oj! Och just nu händer det ooooofta att folk tar fel eller att folk som inte känner oss frågar. "Det är lockarna" säger dom när jag förklarar och fast jag inte tar illa upp alls, vilket borde märkas på mig, så blir alla jättegenerade av att ha sagt fel.. :) Jag såg dock ut som en pojke fram till jag var tonåring så det ligger väl i mina gener det där, mohahaha.



Gustav åt en svensk tablettask efteråt (ska det ätas så ska det) och han var jättemätt och nöjd när han somnade en timme senare.
Har jobbat mängder av timmar senaste tre dagarna så det är väldigt skönt att vara ledig idag och veta att jag har en hyffsat lugn vecka framför mig! Föredrar att jobba in timmar så att Gustav får helt dagislediga dagar mitt i veckan och inte bara hämtas tidigare och jag har jobb där jag lätt kan ändra mina timmar för att kunna göra så. Samtidigt som jag kan tycka att UK kan vara inställt på att få mammor är hemma med barnen 3-4 första åren så är arbetslivet samtidigt familjeinriktat och det pratas mycket om att ha en livsbalans där familjen ska kunnas sättas främst. Och Gustav är ju min stora kärlek! Dagisräkningarna är det motsatta, vi pratar hate with a passion. Strax under 400 kronor per dag!

Nu ska jag se om jag också kan miffla fram en sån där fiffig blogglista! TACK Marianne och Lullun för hjälpen med hur man gör, snart finns era bloggar förhoppningsvis här till vänster!

6 kommentarer:

mimmi sa...

Den pizzas såg inte nådigt god ut!!!! Ge mig! :)

Anonym sa...

Sa du 400:-/dag? SHIT, vi betalar 700:-/månad för Tim...shit shit shit

Marianne sa...

Så skönt att ha en så god vän som Dominos! Önskar att jag också hade det.

Inte tycker jag att han ser ut som en flicka. Haha, är det han som hotar hela Louisiana nu? Vildbatting!

Blogglistan lyckades ser jag : )

Emmama sa...

Kom hit Anna så ska du få! ;)

Jadu Marianne, Domino är en vän i nöden verkligen! Och angående orkanen så kan jag ju säga som så här, mitt i allt elände som den orsaker, att jag verkligen förstår valet av namn på något som susar fram och leder till förstörelse...

Lullun sa...

Fin lista! *hihi* Och Domino, vilken vän, Räddaren i Nöden" (även om han nu tar betalt). ;-) Såg smarrigt ut. Och super med samhällen där familjelivet kan kan sättas i centrum. så är det här, även om man är usla på det där med betalt föräldraledighet och andra bidrag. Men våra dagiskostnader är ändå lägre. Jag betalar ca 3200 kr i månaden för dagis för dem över 3 år (dagis för dem under tror jag vad ca 600 kr dyrare). :-)

Emmama sa...

Lullun: Aven det ar ju mycket.. men man far inte glomma att det extremt billigt i Sverige och att det ar Sverige som ar undantaget..