lördag, augusti 16, 2008

Silver till Kenya!

Silver till Kenya enligt Aftonbladet som tipsar om resmål här:

http://www.aftonbladet.se/resa/article3042353.ab

Lugn och ro igen i det vackra vackra landet för långt borta. Min svägerska Liz ringde i veckan och jag pratade även med min svåger Andrew och Gustavs fina kusin Becky. Andrew frågade hur det var med Gustav och jag sa att han är en fantastiskt och viljestark pojke.

Det envisa kommer från oss, sa Andrew. Alla män i vår familj är tjuriga och envisa.

Det är vad jag kallar självinsikt. Den mannen är nämligen Mr Envis. :)


Massaier i vackra kläder, köpte en "filt" som den dolde mannen här har, underbar! Dessutom matchande skjortor till mig och Gustav i samma!

Matatus är den vanligaste kollektivtrafiksformen i Kenya. Matatus är Nissanbussar som ofta är färgstarkt målade och som spelar HÖÖÖG musik! Vilken typ av musik kan variera och ibland står det på bussarna att det är en hiphopmatatu, en soulmatatu eller en rockmatatu. De är knökfulla och det hänger killar överallt på dom, det kostar 2-3 kronor att åka och är fantastiskt!


Nån som har kenyaplaner?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men jag skulle vilja göra ett besök där
men det får bli i mitt nästa liv haha.
Kram A-L

Anonym sa...

Hallå! Vilka härliga bilder från Kenya! *Längtar!*. Jag och en kompis ska åka till Kenya de två första veckorna i november!!!! Nån som är avis?