söndag, augusti 10, 2008

Finnjonna utmanar!

Blev utmanad av Finnjonna och det tar jag såklart på allvar! Missa inte hennes fina blogg, adress här: http://finnjonna.blogspot.com/

1) Vad åt du till frukost?
Havregrynsgröt med honung, rostat grovbröd med ägg och kaffe med mjölk.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Se åt vänster, tog nu för detta ändamål.
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Fina kusin Anneli.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Silvergrått.
5) När var du arg senast?
Blir arg när jag tänker på att Austines barn nu inte har sin pappa i livet, verklig ilska!
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Gunilla Wetterlöw, tidningsmakeri och pizzapartygänget!
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Nu ska man inte nämna namn men det börjar på ”J” och slutar på ”an Andersson”.
8) Yoga eller löpning?
Löpning, yoga är för långsamt (anledning nog att göra mer av det va?).
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Jag gillar båda men nästan inget går upp emot en god spaghetti!
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
DN.se, Mama, Amelia, Aftonbladet.se, The Press and Journal...
11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Jag gillar Roberta i Catharina Kjellbergs böcker!
12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Jag älskar Desperate Housewifes! Även Bargain Hunt och Vänner.
13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Känner ingen avund, helt ärligt. Men visst finns det mängder av människor som har saker jag också skulle vilja ha, tex folk med sommarbostad i Kenya! One day! :)
14) Din bästa revansch?
Behöver ingen revansch.
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Bästa är nog Britt på dagiset och sämsta är tyvärr A som var så himla vilsen.
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Jag har aldrig varit intresserad av att smaka blodmat och kan inte se mig äta det.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Vill gärna träffa Barak Obama men för ett positivt snack, han verkar bra!
18) Kaffe eller te?
Kaffe, kaffe, kaffe.
19) Skostorlek?
39.
20) Hur ofta är du på IKEA?
10 ggr på ett år kanske, alla ggr när jag är hemma i Sverige för tyvärr finns det inte här i Aberdeen.
21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Absolut ett hus!

Jag utmanar Evve, Frida, Stina, Annaluna, Gabba och Hanna!

Inga kommentarer: