tisdag, augusti 05, 2008

Väderchock!

Men arma ni vilket väder ni verkar ha hemma. Med risk att kanske strö salt i såren så har vi jättefint och hyffsat varmt ännu, det är riktigt härligt. Att läsa på aftonbladet.se om allt ert regn fick mig dock att bli sugen på varm choklad så det blir det snart.. Har dessutom bunkrat upp med daim, gött!

Hade en "intressant" diskussion med kära sambon på mailen förrut. Det började med ett mail från Mwaniki.

Mwaniki - I have seen a TV license bill. Do we really need to pay for the TV? May be we should put it out and get a radio instead. What do u think? (Åh vad irriterande han är, jag SKA ha TV)

Emma - Good idea, lets do that. (Undrar om han fattar ironin?)

Mwaniki - Okay, I will email them and say we no longer have a TV and we can just put it in the storage room. (Han fattar tydligen inte ironi nej).

Emma - Dream on man!

Det kom aldrig något svar på sista mailet. Kära nån. Nu är jag inte besatt av TV-tittande men erkänner gärna att jag vill ha en TV och det är bara fuskare och gnidare som inte betalar. Om ni inte betalar är ett hett tips att ni berättar det för mig - om ni inte gärna vill att jag ska anmäla er? ;) Har anmält folk förrut och gör det gärna igen, det är en hederssak ser ni.

En annan intressant sak på ämnet teknologi så. Har ni också kompisar som gjort det till sitt livs uppgift att inte bli för hooked up vid datorn. Som inte ska blogga och inte följer bloggar, som försvann från Facebook efter en vecka för det är ju så hemskt att kunna nåååååås och vara öööööövervakad hela tiden. Jag älskar datorn och jag älskar internet (nej, inte allt), som sällskap och kommunikationsform, fler som jag?

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

du skriver flera kloka saker. för det första är det en självklarthet för mig också att betala tvlicens. jag menar - folk har ju uppenbarligen inga problem med att betala mycket mer pengar till kommersiella bolag för att få slaskkanaler varje månad?

och så internet då. jag älskar också internet! bara man är medveten om vad de nya medierna även kan ställa till med :)

Anonym sa...

Gustav kanske vill slopa barnprogarammen på Tv och börja lyssna på dagens eko och filosofiska rummet på radio istället. Vad månde det då bliva av denna gosse.

Anonym sa...

Hahahah....nej men Ingmar det finns faktiskt något enstaka barnprogram som e bra oxå, som tex.Evas sommarplåster där kan man lära sig nyttiga saker hihi...
Ja internet e ju ett måste annars kan man inte ha kontakt m vissa människor som bor i t ex Aberdeen..hihi
Ja o Tv måste man ju bara ha.
Hoppas att det går bra nu så du får behålla din Tv Emma!
Kram A-L