torsdag, oktober 09, 2008

Att stjäla från Egon

Denna roliga läsarundersökning snor jag rakt av från Egoegon. Jag är så intresserad av vilka ni alla är som läser och hoppas ni kan svara på mina frågor så jag får veta mer om er, vare sig jag känner er eller inte.. :) Glöm inte skriva ditt namn nånstans! :)

Så, hej!

1. Vad pysslar du med om dagarna?
2. Hur länge har du läst min blogg?
3. Känner vi varandra (hur) och har vi träffats?
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
5. Din favoritlåt eller favoritmat eller favoritnåntingannat just nu?
6. Vilken är din favoritblogg?
7. Önska något. Vad som helst!

Tjing och TACK!

14 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Vad roligt :)

1. Jag jobbar som webbredaktör på en resebyrå.

2. Oj, till och från men när du flyttade utomlands fick du en jävla fart och sen dess läser jag konstant!

3. Tidigare gemensamma intressen ;) Och ja, vi har faktiskt setts. En gång i Malmö när jag och Elisa var där.

4. Augusten Borrows Running with scissors och Khaled Hosseinis A thousand splendid suns.

5. The Repbulic Tigers - Nerve går på repeat i min ipod...

6. Jag har flera, fast i olika kategorier. Dock skriver Torgnysdotter så bra att alla borde läsa henne, oavsett. torgnysdotter.blogspot.com.

7. Fler timmar på dygnet, typ 36. Tack.

Anonym sa...

1. Jag går i sklan två ggr i veckan, sedan läser jag mycket hemma utöver det. Tiden som blir över använder jag gärna och oftast till att hitta på ngt kul med conny, träffa vänner eller träna.

2.Jag har läst din blogg ganska länge, med undantag för regäla uppehåll pga resa, en data som inte håller måttet och stress.

3.vi känner ju varandra superbra :) kusiner & vänner.

4.Jag läste litteraturvetenskap i våras, så därför lästa vi många klassiker. En bok jag fastnade för (detta låter helt sjukt kanske) var Dostojevskijs "Brott och straff". Helt fantastisk.

5.favoritmat: mexikansk lasagne (kyckling, tortillawraps, fajitakryddmix & lite annat smått & gott i..mumma)

6.Jag fjäskar inte; din blogg är en favorit. Läser inte så många iof ;)

7 Jag önskar du firar jul med oss iår.

KRAM
Stina

It´s all about me sa...

1. Jag pluggar offentlig rätt (Public law) på heltid (ett program som heder till magister) och grundkurs i handelsrätt på halvtid. Utöver det jobbar jag ca halvtid som juristassistent samt hjälper admin på ett läkemedelsföretag samt då och då i data-kundtjänst mot företag med prioritet på norska företag (Sun Microsystems - ska jobba där idag t.ex!) Frågan är om jag hinner så mycket mer, men jag ligger etta på Sun:s stegtävling iallafall :)

2. Oj. Minns inte. Läser den i perioder...ett år?

3. Vi är gamla brevkonpisar/slammisar och ja, vi har träffats några gånger. Både i Stockholm och i Malmö.

4. Det är nog Tusen Strålane Solar. Den berörde mig otroligt mycket!

5. Favorit just nu: Vara lite ledig.

6. Det är nog Majjas och Jag i Underlandet. Dessa finns i min bloggroll.

7. Lite ytligt och mini, men långt, fint, tjockt hår! Bortsett från fred på jorden, ingen svält osv alltså!

Anonym sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna?
Mammaledig, frilansar som fotograf/webmaster.

2. Hur länge har du läst min blogg?
Ganska länge, nästan från början tror jag.

3. Känner vi varandra (hur) och har vi träffats?
Vi träffades en snabbis i Malmö för ca 3 år sedan, men vi har känt varandra (vetat om iaf) i många år. Vi har nog börjat tycka allt mer om varann genom åren tror jag? Iaf tycker jag riktigt bra om dig. :)

4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Har inte hunnit med det...

5. Din favoritlåt eller favoritmat eller favoritnåntingannat just nu?
Kaffe!

6. Vilken är din favoritblogg?
Din tror jag allt. :) Uppdateras ofta med intressanta inlägg.

7. Önska något. Vad som helst!
Att jag lyckas trissa upp min lön inför det nya kontraktet. :)

Anonym sa...

1. Kurator på vårdcentral.
2. Ganska länge- ett år kanske?
3. Socionomutbildningen i Malmö
4. Alltid redo att dö för mitt barn (erkänner; den är i seriestripformat..)
5. Chokladbiskvier från MAXI i Bromölla...
6. Du ligger i topp, men är ruskigt svag för Fotbollsfrun. Vi är ungefär lika obstinata.
7. Massor av god sömn.

Kram Hd.

Marianne sa...

1. Översätter. Och gullar med katter. Bloggar. Lagar mat. Och lite av varje.

2. Hmm, några månader tror jag. Inte så länge, för jag hittade den inte förrän jag började läsa här och sedan har jag varit kvar.

3. Nej, tyvärr! Men jag hoppas på framtiden!

4. Ahdaf Soueif: The Map of Love; Alaa Al Aswany: The Yacoubian Building; Husseini: Flyga drake

5. Färskpressad mangojuice som är så tjock att man får tugga i sig delar av den. Den ska inte vara spädd med vatten eller socker eller sådant tjafs utan bara en mango ner i mixern och inte för länge.

6. Så MÅNGA! Men utlandsbloggarna som jag försöker följa varje dag, även om jag inte har hunnit det sista veckan och några stycken i Sverige. Kan inte rangordan, men din tillhör dem.

7. Fred på jorden och att vi människor ska lära oss att leva tillsammans och njuta av att vi är olika och lika i en salig blandning och att barnen som växer upp ska få en bra uppväxt så att de blir starka och trygga vuxna så att det kan bli en bra och god spiral så att allt blir bättre.

Marianne

Annika sa...

1. Hemmaarbetande mamma, bloggare, Power walkare etc.

2. Jag hittade hit genom ngn annan utlandsblogg och nu är jag kvar.

3.Nej, vi har inte träffats.

4. Vet inte, men en stor upplevelse var det att läsa Life in the tunnels beneath NYC.

5.Just nu är jag glad över allt höstigt, från färger till dofter. Favorittid hösten!

6. jag har massor med fina bloggar som jag läser. Din är en av dom.

7. Fred på jorden, Obama for president o att det ska ordna upp sig gför alla som sitter i en enorm ekonomisk knipa just nu.

Anonym sa...

1. Vad pysslar du med om dagarna?
Jurist - javisst!
2. Hur länge har du läst min blogg?
Hm, vet inte!
3. Känner vi varandra (hur) och har vi träffats?
Från slam och ja!
4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
Flyga drake.
5. Din favoritlåt eller favoritmat eller favoritnåntingannat just nu?
Hemgjorda laxburgare är gott.
6. Vilken är din favoritblogg?
Den där om Jenny.
7. Önska något. Vad som helst!
Massa nya kläder! :)

Emmama sa...

Åh vad roligt att läsa om er! :) Riktigt kul för det var massor som jag inte visste! Tack för era svar!

Evve: JUST DET, visste att vi setts men trodde jag inbillade mig! :) Och att du jobbar på resebyrå hade jag ingen aning om, trodde det var på en tidning!

Stina: Kan jag snälla få receptet? :) Låter supergott!

Annakarin: Måste läsa den boken snarast!

Sussie: VERKLIGEN ömsesidigt, men som vi har krigat! ;)

Sara: Vill så gärna veta mer om jobbet, verkar verkligen intressant!

Marianne: Jag är galen i mango, så gott! :)

Annica: JA, Obama for president! Får du rösta föresten? Vet inte reglerna riktigt.

Emmama sa...

Oh Maggan, missade dig för vi skrev samtidigt! :) Jag vill också ha nya kläder och hoppas mamma och pappa vill köpa julklappar till mig när de kommer nästa vecka! :) Smart tänkt va? :)

Marianne sa...

Jag snodde den här rakt upp och ner, glömde säga det. Fast det är inga okända som har svarat hos mig!

Emmama sa...

Marianne: Inte hos mig heller, ännu. Har haft 70 läsare senaste tiden och för mig är det massor och hoppas få läsa om flera av mina läsare!

Lullun sa...

Ja, nu var jag jag ju sen här, men som jag skrev hos Marianne tyckte jag det var en rolig "enkät". Hoppas fler "främmande" hoppas på. Mina svar:

1. Ensamstående mamma, informationschef och bloggare typ... ;-)
2. I några månader, efter att du hittat mig tror jag bestämt. Eller om du kanske hittade någon annan utomlandsbloggare, där jag hittade dig. eller nått?! ;-)
3. Nepp, bara via bloggarna. Men vem vet?! :-)
4. "En fattig familjs hem tar bara fem minuter att riva" som jag tipsade om för inte så länge sedan.
5. Allt och ingen just nu.
6. De bloggar jag läser får dela på 1:a platsen. Ingen nämd ingen glömd. ;-)
7. Rent egoistiskt; att jag återigen får byggt upp lite fler nära relationer här jag bor, efter en turbulent tid.

Emmama sa...

Lullun: Samma sak hoppas jag (nr 7)!