måndag, oktober 13, 2008

Fint uppdrag och lilla världen!

För en vecka sedan fick jag av min chef frågan om jag vill representera vår arbetsplats i GREC, vilket är en organisation som jobbar emot diskriminering i arbetslivet. Detta fina uppdrag fick jag eftersom hon uppmärksammat att dessa frågor är väldigt viktiga för mig och jag tackade stolt ja. Idag var jag på mitt första GRECmöte och det var riktigt intressant! Ibland behöver man bli påmind om allt det viktiga arbete som förs inom detta område! Det blev jag idag, en riktig boost!

Och att världen är vansinnigt liten blev jag också påmind om. Just innan vi skulle gå presenterade min chef mig för en man som representerade East Africa Network och han visade sig vara från Kenya. Jag nämde att min sambo är från Kenya och när jag sa hans namn spärrade han upp ögonen och sa att han pluggat i Cardiff med hans kusin Davis och att han kommer från samma stad som Mwaniki, fina Embu! Han kände inte till att Mwaniki var i Aberdeen men känner familjen väl. Det var häftigt och det utbyttes givetvis telefonnummer och mailadresser!

Nu lyssnar jag på Karlavagnen och ska snart sova, först lite fika! Man ska försöka fika mycket och ofta i livet, det vet ni hoppas jag!

Vill också säga att det är så roligt med alla kommentarer jag får, fina ni!

KRAM och sov gott!

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Din blogg piggar alltid upp, speciellt idag då jag är en sjukling :-(
Vilket hedersuppdrag att få representera! Då visar man verkligen sina framfötter. Det är viktigt att vi tjejer vågar göra det på våra arbetsplatser. Inte alla som törs nämligen men som sitter inne med mycket kunskap o viktiga tankar.

Mer fika åt folket!

Saltistjejen sa...

Å vad skoj!!! Grattis till ditt otroligt viktiga uppdrag! Vad bra att din arbetsplats har som policy att arbeta mot diskriminering på ett såpass aktivt vis. Och vad roligt att det visade sig att mannen som representerade East Africa Network kände din sambos familj!!! Helt otroligt egentligen! :-)
Vet inte ifall du kollat min bogg på sistone, men om du går in där så finns du "med" i ett av mina senaste inlägg.
kram!

Marianne sa...

Fina du som har en så fin blogg som man alltid blir glad av!

Och jag tycker att det känns så betryggande att du gör en massa sådana viktiga jobb som du gör! Det är jag glad för! Det känns grundmurat bra och som om det ändå finns hopp här i världen.

Tänk vad roligt med bekantingen från Kenya! Jag ställer ALLTID den där korkade frågan "känner du ..." för ibland så är det faktiskt mitt i prick.

Kram!

Lullun sa...

Vilket spännade uppdrag! Och ja, otroligt hur liten världen är ändå. Har varit med om liknande ett par gånger. Helt otroligt!

Emmama sa...

Cecilia: Ja, känns verkligen hedersamt, blev jätteglad! Hoppas du frisknat till nu!

Saltistjejen: Supermallig är jag för din utmärkelse, ska ge den vidare snarast! :)

Marianne: TACK, verkligen! Man ska alltid fråga för kanske så! :)

Lullun: Jättekul är det, intressant möte med intressanta människor! Och världen kan vara skrämmande liten.. :)