söndag, oktober 12, 2008

Fem bilder från dagen!

Jag vill gärna visa också nytillkomna läsare de skotska cykelbanorna.

Två gula streck som man ska hålla sig inom.

Stannade med cykeln på två ställen på väg till jobbet idag. Under detta vackra höstiga trädet och utanför ASDA, där jag handlade diverse nödvändigheter. Cykeln var vällastad efter det och nu har vi en ny väggklocka, vattenkokare och diverse annat.


Imorgon ska jag leda första träffan av föräldragruppen, kul! Jag har ordnat med massor av utklipp till vår första ice breaker, en övning där man ska göra sin egen "flagga" genom att välja färger, ord och utklipp som representerar sig själv. En jättekorrekt övning men något som jag tror blir rolig i detta sammanhang.



Detta blev mitt söndagsgodis framför Desperate Housewifes. På Tesco finns världens godaste dip med lök och vitlök. Hej Emmas kylskåp ska den få säga minst en gång i veckan.

Imorgon kommer svågern och vi har fejat och ordnat inför ankomsten. Min mormors hemmastickade raggsockar och nyköpta varma inneskor, långkallingar, flanellpyjamas och hans favorittvål ligger och väntar på sängen som blir hans dessa dagar. Ett bra välkomnande i denna kyla...

Nu = SOVA!

10 kommentarer:

Lullun sa...

Nej, men jässes; på den lilla ytan kan de väl inte mena att man ska klara att hålla cykeln..?! ;-)

Riktigt kul med era besök i veckan. Själv får jag fortsätta att själv stå för resandet om jag vill möta familjen (de har aldrig varit här). Ger mig av om bara 3.5 vecka. blir en snabbvisit, men ändå! :-)

Saltistjejen sa...

Eh??? Är cykelbanan ett skämt eller???? Hm, det ser verkigen helt omöjligt ut att kunna hålla sig inom de strecken!!!
Och å vad mysigt ni har förberett för besöket! Hoppas ni får en härlig tid tillsammans nu!
Njut!

Och du, om du vill kolla detta inlägg på min blogg så har du fått en "award".
http://saltistjejen.blogspot.com/2008/10/bloggutmrkelser.html
:-)

Annika sa...

Gulp...Jamen där gäller det att hålla tungan rätt i munnen. Jösses, hur tänker dom?
Vad roligt med besök!! Alltid!!

Anonym sa...

Menar du allvar att de gula strecken är för cyklister? är alla tävlingscyklister i Skottland eller?! KOOOL övning till föräldragruppen, den vill jag göra. superskoj.

Cecilia sa...

Emma, du kan inte visa ett smakprov på hur föräldraövningen ser ut? jag tänkte direkt att vi kunde sno den till vårt nästa föräldramöte på jobbet :-)
Morötter o dipp - FAVORIT!!!

Anonym sa...

Morot idag igen Emma....gott!!!
De är ju en ny sportgren," cykla på smala banan".....verkar knivigt.Vilken fin cykel du har!!!
Ha de så trevligt imorgon o framöver i veckan. KRAM Annelie

Marianne sa...

Hahaha, är de snåla skottarna? Jag menar, så smalt behöver det väl inte vara? Kan du hålla dig där innanför?

Kul med besöket!

It´s all about me sa...

Igår såg jag 5 avsnitt av desperate housewives. På raken. Och jag påstår att jag har plugg upp över öronen? Ja, inte undra på!! :)

Anonym sa...

Hej Emma! Jag läser din fina blogg lite då och då och nu måste jag ju visa cykelbanorna för kollegorna på jobbet, för jag antar att du inte skojade?! Skottarna är tokiga, ingen studieresa dit inte ;)

Emmama sa...

Lullun, Saltistjejen och Annika: Jo ni. Där mitt i tunneln ska "i värsta fall" två bilar och en cykel på varje sida få plats samtidigt. Omöjligt givetvis. Jag cyklar på trottoaren och kommer aldrig betala böter för det. Åker hellre i fängelse, för sakens skull!

Saltistjejen: Njuter verkligen, det är fantastiskt att ha familj här!!

Petra och Cecilia: Kul att ni blev nyfikna! Uppgiften görs klart nästa vecka och jag ska komma ihåg att ta foto på min så ni får se hur man gör! Kan fota instruktionerna också! :) Återkommer med det när jag är tillbaka på jobbet nästa vecka, ledig nu!

Annelie: Äääälskar min cykeln, den åkte med över från Sverige! Morötter ja, bara det är ordentlig storlek, mohahaha.

Marianne: Trivs bättre på trottoaren.. ;)

Annaluna: Ser DH nu och jag älskar det! Fem avsnitt i rad låter som en dröm!

Hanna B: Kul att du läser! :) Inte ett skämt nånstans, tyvärr! Men man blir vaaaaansinnig av dom, det är helt livsfarligt!