tisdag, oktober 07, 2008

Gustavs kväll

Ville testa en napp han hittade. Aldrig använt napp och tyckte det var "yack". Väluppfostrad klart.
Badpojke.
Stor kille fönar håret själv.
Kul att äta lite tårta som jag hade med hem från jobbet.
Jättekul att äta lite tårta som jag hade med hem från jobbet.

Just nu har vi inga familjer boende hos oss i lägenheterna som finns ovanpå kontoret så ingen behöver jobba kväll och natt utan alla jobbar 9-5. Nu klagar jag inte för det för det är så kort tid det gäller men OJ vad mycket mindre tid jag upplever att jag har med Gustav. Inga lediga förmiddagar där vi kan leka i parken och inget sluta ett och åka till stan och fika på caféer och köpa en leksaksmotorcykel på poundland. Utan jobb, handla mjölk och bröd, middag, bad, läsa, välling, natta barn, TV och så natta sig själv. Trivs med andra ord väldigt bra med skiftjobb.

5 kommentarer:

Petchie75 sa...

Vilka underbara foton på Gustav! Hi hi, jag kommer ihåg när jag var liten - det var min pappa som var ansvarig för att föna håret, det var sååå tråkigt ;-) men så var vår hårfön modell 70-tal och inte lika stor som er!
Jag förstår ditt dilemma med jobbet, inte önskar du så klart att någon ska behöva bo i de där lägenheterna men det låter onekligen mysigt att få spendera mer tid med din söte son!
Kram!

Emmama sa...

Petra: Vilket ansvar han hade pappan! :)
Jo visst önskar jag att folk bor här! Det är ju mitt jobb och ett fantastiskt bra stöd om man behöver support.

Lullun sa...

Det där inrutade livet känner jag igen, även om jag ju om det absolut är, kan flexa lite som jag vill, men egentligen är det ju 8-16 som gäller för mig, vilket som oftast blir 8.20 (pga Aaju inte vill upp) - 16.30. Vips så är dagen slut. :-(

Underbara foton dock! Han är SÅ sööt! :-)

Emmama sa...

Lullun: Jo lite sa ar det, man hinner bara med alla masten. MEN jag menar med det inte att ni som jobbar sa gor fel eller inte tar hand om era ungar om du nagon, hemska tanke, tar det sa!

Anonym sa...

Vilket charmtroll!