lördag, oktober 25, 2008

Radiotips!

Har idag haft tid att i lugn och ro lyssna på både fredagens ”Karlavagn” och dagens ”Ring så spelar vi”. P4 vinner liksom radiokampen, tycker jag!

Karlavagnen leddes av Marcus Birro (AMEN HALLELUJAH, bring the blogging back, återkommer i ämnet) och det handlade om fotboll. Och fotboll är ju en av världens bättre uppfinningar. Människor som talar sig varma om fotboll (må det sa handla om Malmö FF) gör mig varma och jag har lyssnat på fantastiska historier! En man hade en djurgårdentatuering men där går val gränsen även for Egon, eller? ;) På tal om det har jag en gång i livet kännt en man med en STOR MFF-tatuering på underarmen. Han hade dessutom en plastgris som det stod ”Helsingborgs IF är svin” på i vardagsrummet. Helt oförlåtligt givetvis! Hoppas kompis Mimmi vågar läsa detta för hon var lite rädd för honom minns jag. Mimmi var alltid v-ä-l-d-i-g-t tydlig med vad hon tyckte om killarna vi involverade oss med på den där tiden i Malmö. Det var ju innan vi borjade gifta oss och få barn. Och första gången hon traffade Mwaniki (vilket var på Kulturbolaget i Malmö) utbrast hon ”Honom gillar jag, honom måste du bli ihop med”. Det är ganska fantastiskt sagt! Jag älskar att vara ihop med honom.

42 minuter in i ”Ring så spelar vi” var det ett helt fantastiskt samtal med en pojke vars smeknamn måste bli ett utdraget men mycket vänligt ”Jaaaaa” för det svarade ungen på alla frågor, det var så otroligt gulligt! Jag hade världens leende på läpparna genom hela det samtalet! Ni nästan måste lyssna! Ungefär 42 minuter in i programmet som sagt!


Och HUMOR på jättehög nivå var det när programledaren pratade med en MFF-are som lite ledsamt konstaterade att det inte är MFF's år i år. "Men de kommer igen", sa han.

Tjena. Säkert. Jojo.

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hahaha! Jo, du fick mig att sitta och lyssna på Ring så spelar vi. Jaa, aaaa, jooo, aaaa...

Emmama sa...

Karlavagnen: Jamen hur gullig var inte ungen! Och annu sa ung att han inte forstar att man kan utveckla svaren ocksa till jaochnejfragor! :)

egoistiska egon sa...

haha, nä inte blir det någon tatuering icke. men jag vet bra många som har...

Emmama sa...

Egon: Tuuuur! :)