söndag, oktober 12, 2008

Språkskola!

Ska inte vara sämre än Lullun utan också ha språkskola i bloggen! :) Har just lärt ut det ord som jag nu ska lära alla till kompis Mimmi och hon gillade det! Det bästa är att det låter precis som det betyder, om nu det makes any sense.

Dagens ord är kiswahilins makelele och det betyder oväsen. Man kan alltså säga till sina barn att de för ett jäääkla makelele och jag lovar att de kommer förstå vad du menar. De kommer självklart också lyda dig och tystna.

Varför Gustav inte heter Makelele är svårt att svara på. Hade vi bara vetet...

Bild: Fotbollsstjärnan Makelele

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha!!! ja fast kasnke Gustav kommer ändra sig med tiden också. Och då kasnke det inte skulle passat att heta Makelele...???
;-)
kram!

Lullun sa...

*hihi* Och så var ju jag nämd också. Min språkskola, som jag startade där i våras/vintras har jag dock inte kommit så långt med. Ska bättra på mig. Har massor av idéer men ack så lite tid... ;-)

Marianne sa...

Nu kan jag ett ord på kiswahili! Jippiii! Makelele ska jag säga till Klas när han har på Motorkanalen för högt : D

Emmama sa...

Saltistjejen: Utsikterna för det är myyycket små.. ;)

Lullun: Jag vill lära mig massa grönländska, om det nu heter så!

Marianne: Perfekt! :)