måndag, oktober 27, 2008

Min första EFIT-dag!

Har verkligen gillat att läsa om Lulluns EFIT-dagar. Ett Foto I Timmen-dagar. Har sagt både en och två gånger att jag också ska ha en EFIT-dag och igår var det dags! Nu hoppas jag att ni hänger på och gör samma sak för jag älskar att läsa om små vardagsbetraktelser!

7.25. Klockan var faktiskt bara sju (men egeeeentligen åtta eftersom vi ju ändrat tid under natten) när jag vaknade, här i sängen på jobbet. Hade övernattningspasset (vilket vi alla kontorsråttor har en gång i veckan). Sover som ett barn i den sängen och kan läsa en lång stund innan jag både somnar och stiger upp. Att solen sken utanför var ännu ett plus!

8.20. Dags för dusch i jobbets eldrivna dusch. Det är säkert helt ofarligt men jag blir nervös av att ha nåt eldrivet i ett vattenfyllt ställe och brukar duscha snabbt! ;)

9.12. Mest frukost vinner! Fixade goda mackor och kaffe och käkade sen det och en tallrik honeynutcornflakes framför TV´n.

10.19. Just det, jobba ja. Jobbade undan massor av pappersarbete efter frullen. Rapporter skulle skrivas och diverse formuläs skulle fyllas i. Ingen rast ingen ro.

11.37. Är jag ensam på kontoret (vilket man är på helgerna) åker alltid svenska radion på och jag hann lyssna på flera favoriter; Ring så spelar vi, Karlavagnen, Spanarna och På minuten. Svensk radio håller världsklass (om man nu kan säga så egentligen..?).

12.19. Magdalena Ribbing lägger Ribban. Vad mycket man kan reta sig på. Tydligen också att folk är vänliga. Men Maggan säger ifrån, voff! Jag älskar hennes spalt, inte för råden eller för vikten av råden - utan eftersom hon är helt fantastiskt rolig och sarkastisk!

13.05. Lunch! Gjorde spaghetti med pesto, kyckling och keso med gräslök, riktigt gott!

14.10. Här var jag på cykeln hem från jobbet. Stannade en snabbis på Tesco och köpte med god fika hem, stoooora muffinsar fyllda med vit choklad och jordgubbssylt - HEY vad GOTT!

16.19. Efter fikan som var vid tretiden och varifrån bild saknas (nybörjarmiss, försök förlåta!) skulle Mwaniki ha en liten fruktstund. Det roliga är att han öppnar bananer upponer (enligt mitt sätt att se det). Varje gång jag öppnar bananer från andra håller säger han "men Eeeeeemmmaaaaa, varför förstör du handtaget". Det tycker jag är lite roligt. :) Självklart kommer sen den långa utläggningen om att han självklart vet mest om bananas för att han ju ooooodlat bananer och seeeettt maaaaaassor av bananer och vet aaaaaallllt om bananer. "Vi hade banaaaaaner i trääääädgåååååården". Själv tycker jag han är bananas när han tjatar om det jämt. Vi måste hitta ett sätt att komma ur detta banandiskussionsträsk.

17.20. Storkok! Hade ingenting hemma kändes det som så det blev lite av varje och det var så himla gott! Panerad fisk, blomkål, råstekt potatis med lök (och på slutet en burk ärtor - GOTT!) och svensk pås-sås, räksås (som jag aldrig gillat innan men nu ber jag mamma skicka hit den då och då).

18.40. Gustav älskar att se filmen om sig själv i fönsterkarmen när mormor och morfar dyker upp utanför! När mormor ger en slängkyss på filmen, ger Gustav en framför datorn, göllis!

19.10. Köket städat och disken torkan och undanplockad. Ni kan följa mina moves på den rostfria plattan... Sista tvätten klar och köttfärs framme på tining ur frysen för att jag ska kunna fixa köttfärssås innan jobbet imorgon (idag).


20.30. Gustav sover och Mwaniki är på middag med två kompisar, lugn och ro! Kollar här min favoritblogg.. Lånade Mwanikis dator ett tag och ni ser kanske att Gustav så fint dekorerat den med små "viktigt"- och "bråttom"-stickers? Det är en fin pappa som låter sonen göra så - och sen låter det vara så.

21.14. Klockan 21 började det första av kvällens två Desperate Housewifesavsnitt. Hur långt har ni kommit i serien där ni är? Har ni gjort tidsresan? Mycket gillar jag men inte detta! Det är ju ändå vansinnigt bra TV så jag ska inte klaga för mycket.

22.20. Så var programmet slut och tvätthögen struken. Duktig kvinna. Det skulle funnits med en före-bild också men det stämde liksom inte med klockslagen. Jag kan dock säga att det tidigare denna dag låg nytvättad, strykbehövande tvätt upp till ryggstödskanten på den där fåtöljen. Trots att mamma, när hon var här, strök i två timmar! :) Det blir mycket tvätt ja.

23.05 kom Mwaniki hem från sin herrmiddag och hade fått ingefärste från värden så vi kokade mjölk och gjorde te, gjorde gott och en halvtimme senare sov jag som ett barn.

5 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, vilken rolig banandiskussion ni har! Men jag håller med dig, Mwaniki äter definitivt från fel håll ;-)
Är det inte konstigt att Storbritannien och Irland är de enda (??) länderna (iaf i Europa) som har eldrivna duschar!?? Vi diskuterade när vi var i Irland men ingen irländare kunde förklara för oss varför de behövs!
Du verkar vara en kesotjej ;-) Själv avskyr jag keso, hi hi.
Tack för ett mysigt EFIT-inlägg, jag borde också göra det någon gång...
Kram!

Anonym sa...

Oj vilken dag! Pust! Mycket roligheter och mycket nytta, du ser väl till att andas mellan varven, kvinna! ;)

Susanna sa...

Vad roligt att följa dig en hel dag! Jag skrattade högt när jag läste om bananerna. Ska hålla utkik efter bananhållningen här i Kenya... :)

Emmama sa...

Petra H: JAA, ha en EFIT-dag, det var riktigt kul! Duscharna är ju ett jäkla otyg men det är högsta mode av nån anledning... Och oja, jag äääälskar keso, i alla former! Bästa är naturell keso med apelsinbitar i! :) Kram!

Gabba: Vila? Jag? Naaaaaaj. ;) Kram!

Susanna: Haha, dessa bananas! Det är dock maffigt att se hur de växer, supertunga stooooora klasar! Och de växer ju "uppåt". Hoppas du har det bra där korta! Kram!

Anonym sa...

nämen har skottarna oxå dessa fåniga diskställ eller är det når som du importerat från swe? :D