onsdag, oktober 08, 2008

Fina bilder från fina Kenya

Bästa parkbänken för en öl i solen.

En av släktens "Äldste".


Gustav med sin kusins son vid bananträden! Missa inte bananerna ovanför dom.


Färgglad kiosk!


Besök vid Liz (min svägerska) föräldrar urfina hus.


Liz!
Naomi är min goda vän som bodde i Lund när vi bodde i Malmö. Nu är de tillbaka i Kenya och har fått finfin tillökning!

Jag älskade girafferna! Mwaniki maaaalde och maaaalde om lejon men jag ville bara se giraffer! :)

Suddig bild från besök på en fabrik där de tillverkade väldigt vackra smycken av färgade lerpärlor.

Inte undra på att Karen Blixen skrev bra böcker i detta vackra huset.

Gustavs fina faster och tre av kusinerna!

Gustav och kusin Becky på svågern och Liz garageuppfart.

Kusin Girani!

Gustav med tre av sina fastrar och de flesta av sina kusiner + en liten bonusflicka.

Parkhäng i botaniska trädgårdarna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla vackra bilder ...

Lullun sa...

Åh så fina foton! Väcker många minnen hos dig kan jag tro. Har aldrig varit i Kenya, men det står på min lista! :-)

Anonym sa...

fina bilder. på tal om lejon, hehe... vi har lodjur här o då vi förklarat för oliver att det är en stor kisse så tror han att vi har lejon här, hehe...

Saltistjejen sa...

Wow vilka underbara bilder! Jag förstår att du längtar efter dem alla! Hur ofta åker ni till Kenya??
Många kramar!!!!

Emmama sa...

Frida: Jaa, älskar dom!

Lullun: LOVA att du åker! :)

Sussie: Haha, som man pratar med barn.. ;)

Saltistjejen: En resa är allt som behövts för att få mig på fall, var där i julas - UNDERBART!!

Anonym sa...

Koolt. Annorlunda. Tänk att möte en giraff efter vägen;) Hur många gånger har du varit dit?

Emmama sa...

Sandra: Fantastiskt! EN ynka gång och det måste snarast bli fler! :)

Anonym sa...

såå fina bilder emma. Vilken resa det måste varit! Fantastiskt!

Vi vill så gärna åka till afrika jag & c och någon gång långt fram i livet kommer denna resa bli av. det ser vi verkligen fram emot.

Jag mailade dig för några veckor sedan, ville bara kolla så du fått det. Ingen stress med svar, men blev bara lite konfundersam eftersom mailen har krånglat tidigare. du har väl forfarande rappapiraya@hotmail.com?

Hoppas allt är riktigt bra med er!! :)

Hej Hopp!
Stina

Emmama sa...

Stina: Helt underbart! TACK för mail och kort, svarar snarast!!

Marianne: Ja, fina minnen!