tisdag, oktober 28, 2008

Att ticka av sin TODO-lista!


Så var det gjort! Första två julklapparna inhandlades igår efter jobbet när jag lurade till mig en sväng pa stan efter ett möte på de hemlösas vandrarhem i stan. Från hemlöshet och faktiskt en del elände ut till julshopping, tvära kast ibland.

Mamma och min syster blir mottagare av dessa julklappar och det är faktiskt samma sak till de båda. Detta var en smygstart, mest som en extrasak till dom för att dom är så fina. Och för att det jag köpte var så fint!

Det jag köpte är en mer stadig variant av något som brukar vara ganska mycket slappare/lösare/mjuka än just detta/ dessa var... Några gissningar kanske?

OCH, resan hem till jul är BOKAD, två härliga veckor blir det! Kommer hemåt den 16:e och åker igen dagen innan nyårsafton. Jippi, jippi!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt att komma hem till Sverigeland och fira jul !! Kram Hanna

Anonym sa...

Ja vad kul det skulle vara om vi kunde ses?
Kramiz!!

Emmama sa...

Hanna: UNDERBART verkligen!! :)

Anonym: Vem eeee du? :)

✿Ewa sa...

Hej! Jag hittade hit genom Susanna som är i Kenya :). Och jag ska börja med att erkänna att jag lånat/länkat din youtube video om Kenya. Blir så glad av den, den är härlig! Är det ok?

Kul med EFTI foton.

Du låter föresten som mig när jag köpt julklappar eller presenter, helst när det är långt i förväg. Kan inte riktigt hålla tyst..vill gärna berätta..göra familjen lite nyfikna :)).

Ha det bra! Jag återvänder gärna hit!
Ewa

Anonym sa...

pappa undrar om han inte är så fin så att han också får en extra julklapp, gärna något som klunkar och har en rökig smak. Dock inte rökt makrill i olja.

Anonym sa...

det låter som en fin tvål, till mitt nya badrum....... vårt menar jag förstås

Anonym sa...

Julklappar ja...harreligen. Har haft fullt upp med att tänka på alla bebissaker som behövs...:/

Emmama sa...

Ewa: Välkommen, vad kul! Länken är fantastisk, låna gärna! Nu ska jag titta in hos dig!

Pappa: Du ska få så mycket wirre att du snorknar karl!

Mamma: Fel, fel, fel!

Lala: En sak i taget nu för dig! Bebis först, sen jul! :)

Anonym sa...

Ja den anonyma var jag...
A-L

Anonym sa...

Öppet hus gäller självklart för alla, ingen nämnd ingen glömd, när Emma med familj är hemma vid jul. Alla har en stående inbjudan. Kram, vi ses.

Emmama sa...

A-L: Okej, då vet jag! Vi hinner säkert ses! :) KRAM!

Mamma: Toppen, vad bra! :D Bjuder du på kaaaager också? KRAM.

Anonym sa...

ja det låter ju kul...jag kommer gärna o hälsar på er alla.
kram t er
A-L